برگزاری رویداد ملی استارت آپی « ترمه» در دانشگاه فنی و حرفه ای یزد

رویداد ملی استارت آپی « ترمه» از ۲۰ تا ۲۶ مهرماه جاری به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، داود عندلیب در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد دارای 10 مرکز فنی است که 3 مرکز در یزد و دو مرکز در شهرستان میبد و هر کدام از شهرستان های ابرکوه، بافق، اردکان و تفت نیز دارای یک مرکز هستند که از سال 95 با تجمیع این 10 دانشکده در محور دانشگاه فنی و حرفه ای فعالیت می کنند.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه و توجه به نظام مهارتی مقرر شده است که 30 درصد سهم نظام آموزشی در دانشگاه ها مهارتی باشد که متولی اصلی آن دانشگاه فنی و حرفه ای است اما متاسفانه امروز ما از این چشم اندازه فاصله زیادی داریم که نیازمند مشارکت همه دستگاه ها است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد بیان کرد: ایجاد اشتغال، کار و توجه به نظام مهارتی یک هدف هوشمند در این برنامه توسعه است.

عندلیب گفت: در حال حاضر این دانشگاه 400 نفر کارمند، 33 هنر عضو هیات علمی، 11 هزار دانشجو دارد که در سال جدید 30 درصد رشد دانشجو داشتیم که نشان دهنده نگاه ویژه به نظام مهارتی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 91 رشته محل کاردانی و 58 رشته کارشناسی در دانشگاه دانشجو پذیرش شده است و دانشجویان مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد بیان کرد: در حال حاضر یکی از رویدادهایی که توسط این دانشگاه برگزار می شود، رویداد ملی استارتآپی ترمه است که با هدف ارتباط بین صنعتگران ترمه با ایده پردازان برگزار می شود.

عندلیب بیان کرد: این رویداد از 22 تا 26 مهرماه جاری به میزبانی دانشکده فنی شهید صدوقی یزد برگزار می شود که تاکنون 45 نفر از ایده پردازان ثبت نام کرده اند و زمان ثبت نام نیز تا 8 آبان ماه ادامه دارد.

وی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی، بازدیدها از جمله برنامه های این رویداد است .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد بیان کرد: در کنار برگزاری این رویداد، برگزاری نمایشگاه ویژه ترمه را نیز داریم که این نمایشگاه نیز در روز 22 مهرماه در دانشکده فنی شهید صدوقی برگزار می شود.

عندلیب بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد در سال های اخیر توانسته درجه برخورداری خود را از سطح دو به یک ارتقا دهد.

وی افزود: تعداد آزمایشگاه ها 60 عدد، کارگاه ها 118 مورد، متراژ کارگاهی نیز بیش از 3 هزار متر مربع است که راه اندازی 3 مرکز رشد و یک کانون خلاقیت را نیز در دستور کار خود قرار داده اایم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد گفت: نزدیک به 95 درصد فازغ التحصیلان نظام مهارتی به اشتغال حوزه کاری خود می پردازند.

 

کد خبر 1105911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha