شورای مودت  مساجد، ظرفیتی  برای کاهش آسیب های اجتماعی است

حجت الاسلام حسینی، با تشکیل شورای مودت در مساجد در تلاش هستیم از ظرفیت مساجد برای کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق بهره مند شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام «سید علی حسینی»، امروز(26 مهر)، در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد، با اشاره به تشکیل شورای مودت در مساجد، اظهارداشت: شورای مودت با محوریت مساجد و امام جماعت برای رفع اختلافات در محلات فعالیت دارد.

 

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه هم اکنون شورای مودت محله در پنج مسجد بروجرد تشکیل شده است، افزود: تقویت کارهای فرهنگی در مساجد از دیگر برنامه های این شورا است.

 

وی به آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: تقویت برنامه های فرهنگی امری مهم برای جلوگیری از گسترش این آسیب ها و مصون سازی نسل نو در برابر آنها است.

 

حجت الاسلام حسینی فقر، بیکاری، قتل و خودکشی را از جمله آسیب هایی عنوان کرد که در شهرستان بروجرد نیز آمار مطلوبی ندارد و عنوان داشت: راه مقابله با این آسیب ها تقویت برنامه های فرهنگی و تبلیغی است.

 

وی در ادامه یادآور شد: طلاق از جمله معظلاتی است که خانواده ها در محلات حاشیه نشین بیشتر با آن مواجه هستند و نیاز به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی بیشتری بین مردم دارد.

 

امام جمعه بروجرد ابراز امیدواری کرد که در سایه تقویت برنامه های فرهنگی تبلیغی جلوی رواج آسیب های اجتماعی گرفته و در این راستا از ظرفی مساجد به خوبی استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه جشن میلاد پیامبر(ص) به مدت سه شب در سه محله حاشیه نشین برگزار می شود، گفت: اجرای برنامه های فرهنگی متنوع و تشکیل میز خدمت در حاشیه شهر با هدف رسیدگی به مشکلات این مناطق برگزار خواهد شد.

کد خبر 1105994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha