پروژه‌های پل‌سازی در مناطق سیل‌زده فومن و شفت از اعتبارات ملی بی‌بهره ماندند

بهروزی‌فر دلایل روند کند ساخت پل‌های آسیب‌دیده از سیل فومن و شفت را برشمرد و گفت: پروژه‌های پل‌سازی در این مناطق از اعتبارات ملی بی‌بهره ماندند و ردیفی برای آن‌ها در سال‌های ۹۷ و ۹۸ نظر گرفته نشد.

«خلیل بهروزی‌فر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، جاده فومن به سراوان را یکی از پرترددترین محورهای ارتباطی استان گیلان با کاربرد ترانزیتی خواند و اظهار داشت: اقداماتی برای بهسازی این جاده انجام شده و 12 کیلومتر آن تقریبا به شکل چهار خطه درآمده است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه اجرای توسعه جاده فومن به سراوان اخیرا بر اساس ماده ۵۶ به بخش خصوصی واگذار شده است عنوان کرد: سرمایه‌گذار طرح هم‌اینک در مرحله انعقاد قرارداد با راه و شهرسازی است و تقریبا در حال طی مراحل نهایی خود است.

 

بهروزی‌فر در مورد وضعیت زیرساخت‌های روستایی و پل‌ها در دو حوزه انتخابیه فومن و شفت نیز مطالبی بیان داشت و تصریح کرد: در حوزه پل چوبر پیمانکار طرح به خوبی در حال انجام کار است و پروژه هم پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد، اما متاسفانه پل قعله رودخانه پیشرفت فیزیکی خوبی ندارد.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس میزان پیشرفت فیزیکی پل قلعه رودخان را حدود ۱۲ درصد اعلام کرد و بیان داشت: تاکنون ۲ پیمانکار برای اجرای این پروژه ورود و کار را ناتمام گذاشته که نسبت به خلع ید آنان اقدام شد از طرفی پیمانکار بعدی بایستی در مناقصه شرکت و بعد از آن جهت ادامه کار ورود کند. 

 

وی با تاکید بر اینکه برای احیاء، مرمت و ساخت مجدد پل‌هایی که در زمان بروز سیلاب در شهرستان‌های فومن و شفت آسیب دیده‌اند باید یک ردیف ملی اعتباری پیش‌بینی می‌شد اضافه کرد: اگر در سال ۹۷ و ۹۸ این اقدام انجام میشد قطعا کار ساخت پل‌های آسیب‌دیده دو شهرستان به درازا نمی‌کشید و روند کار بهتر می‌شد.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان تغییر کاربری اراضی و فروش زمین‌های کشاورزی را هم مورد اشاره قرار داد و خاطر کرد: البته این معضلی است که کل گیلان دچارش شده است و به تبع آن دو شهرستان فومن و شفت هم با آن درگیرند اما باید توجه داشت که فروش اراضی زراعی و کشاورزی دلایل بسیار قابل توجهی دارد و باید آسیب‌شناسی شود.


 

کد خبر 1106012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha