پرورش ورزشکاران بومی، در ورزش ورامین در اولویت قرار گیرد

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: پرورش ورزشکاران و کشف استعدادهای بومی، در ورزش ورامین در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، همزمان با دوشنبه های خدمت و آغاز هفته تربیت بدنی پیش از ظهر امروز امام جمعه موقت ورامین به اتفاق معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین و با هماهنگی فرمانده بسیج ادارات ورامین و همزمان با اولین روز هفته تربیت بدنی از اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین بازدید کردند.
ابراهیم شیرکوند رئیس اداره ورزش و جوانان در این بازدید گفت: با توجه به شرایط کرونا لطمه شدیدی را خوردیم و آسیب های زیربنایی به ورزش و حمایت هایی که از این شغل می شد وارد شد.
 وی در خصوص مشکلات این اداره و نیروهای شاغل در این اداره اظهار داشت: چارت این اداره  به نحوی است که می بایست 7 نفر نیرو جذب شده باشند  اما در سال ۹۵، 33 نفر نیرو به این اداره تزریق شد و پس از اینکه نیروهایی که در سالن های ورزشی را حذف کردیم هم اکنون ۲۲ نیرو داریم و با توجه به اینکه بسیاری از اماکن ورزشی  که برای ما درآمد زا بوده اند تعطیل شده است، در پرداخت حقوق این تعداد پرسنل مشکل داریم.
شیرکوند ساختار اماکن ورزشی موجود در شهرستان ورامین را فرسوده و بعضا بلااستفاده دانست و عنوان کرد: بسیاری از اماکن ورزشی به دلایل عدم رسیدگی و عمر زیاد مستهلک شده است  و نمونه آن استخر کوثر است که بدلیل مستهلک شدن هیچ پیمانکاری برای راه اندازی مجدد قبول نمی کند.
رئیس اداره ورزش و جوانان ورامین با عذرخواهی از پرسنل خدوم این اداره در عدم پرداخت حقوق مناسب و به موقع گفت: پرسنل ما اگر اعتراضی می‌کنند حق دارند، قرارداد جدید توسط پرسنل امضا شده است ولی هنوز حقوق نگرفته اند و با کمال تاسف باید عرض کنم که در سال جاری  فقط چهارماه توانسته ایم به پرسنل حقوق پرداخت نماییم و بابت این قضیه هفته ای دوبار برای احقاق حقوق پرسنل به اداره کل مراجعه می کنم.
شیرکوند با انتقاد از برخی تصمیمات در حوزه کلان شهری در مورد ورزش شهر ورامین بیان داشت: شهرداری سهم دو درصد از ورزش را به ما نمی دهد و خودشان با فدارسیون ها هماهنگ می شوند و هیچ ارزشی برای ما قائل نمی شوند، اگر شورای ورزش تشکیل و موارد آن اجرایی می شد وضعیت الان به این گونه نبود، شهرداری با تیمداری باعث رشد ورزش شد اما با بی اعتنایی به اداره ورزش باعث مشکلات حاشیه ای شده است.
حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در این دیدار با تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش گفت:  برای حل مشکلات ورزش در شهر ورامین لازم است شورای ورزش بصورت مستمر تشکیل شود و نمی شود بصورت موازی کاری به ورزش ورود نمود و تا زمانی که قهرمانی های ورزشی هست در کنار آن باشیم و وقتی مشکلات وجود داشت اعتنایی نکنیم.
وی افزود: بنده از والیبال وسایر رشته ها  حمایت کرده و می کنم  کیفیت حمایت باید با هماهنگی مسئولان خاصه اداره ورزش باشد.
امام جمعه موقت ورامین تیمداری ورزشی را منوط به تصمیمات شورای ورزش و اداره ورزش شهرستان دانست و تصریح کرد: ادارات در حوزه هایی که متولی آن نیستند نباید وارد شوند و در حوزه ورزش  توقع ما پرورش نیروی های بومی برای سرمایه گذاری این ورزش در سطح شهرستان است نه اینکه بودجه ها از سمت فرهنگی به سمت ورزشی سوق داده شود بدون اینکه در شهرستان استعداد پروری گردد.
حجت الاسلام محمودی ادامه داد: لازم است مجموعه دستگاه اجرایی با تشکیل جلسات تخصصی وضعیت موجود را سامان دهی کند و اگر در خصوص ورزش دستگاه های دیگر ورود کنند اداره ورزش و جوانان محور قرار گیرد.
سید اصغر تقوی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین در این بازدید گفت: در حوزه خورد تمرکز لازم وجود ندارد و بعضی از ادارات موازی کاری می کنند، در ساختارهای مختلف همه کمک کار باشند نه اینکه مدعی باشند.

لازم به ذکر است، در این بازدید طی تماس تلفنی امام جمعه موقت ورامین با پریچهره مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران، وی قول داد از ماه آینده حقوق پرسنل ادارات ورزش و جوانان استان تهران به روز گردد.

کد خبر 1106071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha