کانون های مساجد با ایجاد پیوند بین قرآن و هنر درصدد فراگيرشدن آموزش قرآن باشند

زارع برلزوم پیوند قرآن با هنر تاکید کرد و گفت: كانون های مساجد باید با بهره گیری از زبان هنر و برگزاري وسيع و هنرمندانه فعاليت هاي قرآني در شهرها و روستاها، بحث فراگيرشدن آموزش قرآن را مروج باشند.

«عباس زارع» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري شبستان در ساري، پيرامون برگزاري جشنواره های قرآني كه به همت ستادهماهنگی كانون هاي فرهنگی هنری مساجد کشور به صورت استانی و کشوری ویژه بچه های مساجد برگزار مي شود، اظهار کرد:جشنواره قرآنی «مدهامتان» یکی از دستاوردهای قرآنی کانون های مساجد است که هرساله با شرکت نوجوانان و جوانان مسجدي در رشته های مختلف برگزار می شود.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با ابراز خرسندی از اینکه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در این جشنواره تا کنون رتبه های برتر کشوری را از آن خود کردند، افزود: مازندران امسال در مرحله کشوری که به میزبانی مشهد مقدس برگزار می شود سه نماینده ممتاز دارد.

 

 

زارع اضافه کرد: در بخش برادران «سیدپارسا انگشتان» از کانون یاوران حضرت مهدی(عج) ساری در رشته قرائت تحقیق و «محمدرضا رضایی» از کانون آیت الله کوهستانی بهشهر در رشته حفظ کل قرآن کریم و در بخش خواهران «زهرا سلطانپور» از کانون رضویه ساری در رشته حفظ کل قرآن کریم در این دوره از مسابقات حضور دارند.

 

 

وی با تاکید براینکه ترویج فرهنگ قرآنی و پرداختن به فرهنگ نورانی معجزه رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، کشور ما را در برابر تمامی هجمه‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی بیمه می ‌کند، گفت: جشنواره هاي قرآني انگیزه بالایی در میان جوانان و اقشار مختلف برای انس بیشتر با قرآن کریم ایجاد مي کند باید برگزاری این رویداد های قرآنی با قوت بیشتری مورد توجه باشد.

 

 

زارع برلزوم پیوند قرآن با هنر تاکید کرد وافزود: این كانون ها باید با بهره گیری از زبان هنر و برگزاري وسيع و هنرمندانه جشنواره ها و فعاليت هاي قرآني در شهرها و روستاها به ويژه مناطق محروم كه بسياري از افراد جامعه سواد قرآني ندارند، بحث فراگيرشدن آموزش قرآن را مروج باشند.

 

 

به گزارش شبستان، مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در رشته های حفظ کل، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان و قرائت تقلیدی با حضور راه یافتگان به مرحله نهایی ۲۷ تا ۲۹ مهر در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

کد خبر 1106073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha