اختلافات مذهبی در آستارا و تالش معنایی ندارد

حجت‌الاسلام حافظ نیا با بیان‌اینکه اختلافات مذهبی در این منطقه از کشور معنایی ندارد، گفت: آستارا و تالش شهرستان‌های الگو در وحدت و برادری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،حجت‌الاسلام «کاظم حافظ نیا» امروز(دوشنبه، ۲۶ مهر) در همایش استانی وحدت که با حضور علما و روحانیون اهل تشیع و تسنن شهرستان‌های آستارا، تالش و رضوانشهر در محل سالن نبی‌اکرم(ص) دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد،اظهارکرد: این همایش، همایش خداپسندانه‌ای است چرا که برای تقویت وحدت مسلمانان دورهم جمع شده‌ایم.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه اتحاد و همدلی بین شیعه و سنی در شهرستان‌های تالش و آستارا مثال‌زدنی است، افزود: اتحاد و همدلی بین شیعه و سنی از سالیان دور بوده و پیروان این مذاهب در شهرستان‌های آستارا و تالش برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه اختلافات مذهبی در این منطقه از کشور معنایی ندارد، تصریح‌کرد: آستارا و تالش شهرستان‌های الگو در وحدت و برادری هستند.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا با بیان‌اینکه اگر ما روحانیون کاری به کار مردم نداشته باشیم و سنگ‌اندازی نکنیم، آنها بهترین شکل ممکن وحدت را اجرایی می‌کنند، گفت: مردم هوشیار و آگاه هستند و حساسیت‌ها را می‌دانند و شرایط کشور را درک می‌کنند و باید این مسایل را مدنظر داشته باشیم.

 

امام جمعه بندرآستارا خاطرنشان‌کرد: مردم ولایتمدار شهرستان آستارا در همه مناسبت‌ها حضور دارند و پشتیبان انقلاب و ولایت‌فقیه هستند.

 

*هیچکسی اجازه تفرقه و اختلاف ندارد

حجت‌الاسلام«مجتبی نورزاد» نیز در این همایش با تبریک هفته وحدت،اظهارکرد: از عصر وحدت باید فراتر رفته و به عصر همدلی برسیم.

 

امام جمعه تالش افزود: با برگزاری همچنین همایش‌هایی، وحدت شیعه و سنی را تایید می‌کنیم.

 

وی تصریح‌کرد: شیعه و سنی در کنار یکدیگر با هم وحدت داشته و همدل هستند و به کوری چشم دشمنان این وحدت و همدلی ادامه دارد.

 

حجت‌الاسلام نورزاد با بیان‌اینکه هیچکسی اجازه تفرقه و اختلاف ندارد، گفت: ایجاد تفرقه بازی کردن در زمین دشمن است و این قابل پذیرش نیست.

 

 

کد خبر 1106147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha