۱۰۰ تخت بیمارستان رضوی به بیماران کرونایی اختصاص یافته است

محور با بیان اینکه از ابتدای پیک پنجم کرونا ۱۴ میلیارد تومان تجهیزات در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده شده است؛ گفت: ۱۰۰ تخت بیمارستان برای درمان بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است.

به ‌گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد «محسن محور» در نشست خبری اقدامات‌ و برنامه های بيمارستان رضوی با بیان اینکه در این بيمارستان به همه مستضعفین خدمت رسانی می شود؛ گفت: برخی فکر می کنند بيمارستان رضوی به دلیل خصوصی بودن تعرفه های درمانی بالایی دارد اما ما با 60 بیمه و شرکت قرارداد داریم و همه می‌توانند از مزایای بیمه های پایه و تکمیلی استفاده ‌کنند و جانبازان و خانواده های شهدا نیز در این بیمارستان پذیرش می شوند.

 

مدیر عامل بيمارستان رضوی مشهد با اشاره به کمک حدود هفت میلیارد تومانی به بیماران در سال؛ بیان کرد: هزار و ۶۰ بيمارستان در یک رقابت دو ساله شرکت کرده اند و بيمارستان رضوی در میان آن ها جایگاه دوم و درجه عالی را کسب کرده است. این یک اعتبار بین المللی است و درجه بین المللی بيمارستان در سیستم های بین المللی ثبت می شود.

 

وی با بیان اینکه در دوره ها و ارزیابی های  قبلی اگر بیمارستانی از مجموع ۱۰۰ امتیاز،  ۸۲ امتیاز را کسب می‌کرد، دارای درجه عالی می شد اما در این دوره باید نمره ۹۰ به بالا کسب می شد؛ افزود: در طی این ارزیابی هشت بيمارستان به عنوان بيمارستان عالی اعلام شدند که همه آن ها به جز بيمارستان رضوی ، بيمارستان های دولتی بودند.

 

محور بیان کرد: اعتبار بخشی با ارزیابی ۱۹ محور شامل رهبری و مدیریت کیفیت، مدیریت منابع انسانی، مراقبت های عمومی و بالینی، مراقبت های حاد و اورژانس، مراقبت های جراحی و بیهوشی، مدیریت دارویی، مدیریت تصویربرداری، خدمات سرپایی، تامین تسهیلات برای گیرنده خدمت و  احترام به گیرنده انجام می شود و بیمارستان رضوی در مجموع این پارامتر ها معدل ۹۴.۷۹ درصد را به دست آورده است.

 

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته 11 اتاق عمل در بیمارستان رضوی راه اندازی شده است؛ گفت: برای راه اندازی این 11 اتاق عمل ۶.۵ میلیون یورو و ۲۰ ميليارد تومان هزینه شده است. همچنين هشت واحد دندان پزشکی،  ۱۵ تخت دیالیز داریم با ظرفیت پذیرش هزار و ۲۰۰ بیمار،  راه اندازی بخش زایمان طبیعی با همراه، تجهیز آزمایشگاه ها، 7 رادیو دارو و بازسازی بخش ها راه اندازی شده است.

 

مدیر عامل بیمارستان رضوی مشهد در خصوص آموزش و پژوهش در این بيمارستان گفت: وزارت بهداشت‌ به ما مجوز فلوهای فوق تخصصی را داده است که منجر به ایجاد یک مرکز آموزش حرفه ای علوم پزشکی شده است که در سال ۹۹ ، ۲۸ وبینار داشته و تا شهریور ۱۴۰۰، ۱۴ وبینار بین المللی برگزار کرده است.

 

وی با اشاره به نصب دستگاه پرسیژن با هزینه پنج و نیم میلیارد برای بیماری های ضربان قلب؛ بیان کرد: تنها ۵ نمونه از این دستگاه در کشور وجود دارد؛ همچنین این بیمارستان در نظر دارد، با مجوز وزارت بهداشت دستگاه آنژیوگرافی قلبی جدیدی را به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان خریداری نماید.

 

محور در خصوص اقدامات‌ بيمارستان در مقابله با ویروس کرونا گفت: بیمارستان رضوی از ابتدای پیک پنجم کرونا ۱۴ میلیارد تومان تجهیزات خریداری و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داد و الان نیاز های کرونایی را تجهیز می‌کنیم؛ همچنین۱۰۰ تخت بیمارستان را نیز در اختیار بیماران کرونایی قرار دادیم. کلینیک تزریق رمدسیور نیز راه اندازی و سه میلیارد تومان برای واکسیناسیون حاشیه شهر توسط  تولیت آستان قدس رضوی پرداخت شد.

 

وی یکی‌ از اقدامات مهم در دوران کرونا را ساخت سرم های ۱۰۰ سی سی عنوان کرد و افزود: با سخت این سرم ها از اسراف سرم های ۵۰۰ سی سی که برای بیماران کرونایی استفاده می شد، جلوگیری شد.

 

مدیر عامل بیمارستان رضوی مشهد با بیان اینکه  ۸ طبقه پارکینگ با وسعت هر طبقه ۱۱ هزار متر در دست احداث است؛ گفت: در دو سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ پزشک درجه مشهد را جذب کرده ایم، همچنین یکی از بخش های بیمارستان رضوی مرکز ناباروری است که در آینده به مرکز ناباروری شرق ایران تبدیل می شود.

 

کد خبر 1106150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha