باید از خام فروشی محصولات کشاورزی جلوگیری کرد

استاندار خراسان شمالی، راه اندازی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی را از الزامات عنوان کرد و گفت: باید با توسعه این صنایع از خام فروشی محصولات کشاورزی جلوگیری کرد تا ارزش افزوده فعالیت کشاورزی نصیب تولیدکننده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدعلی شجاعی» امروز دوشنبه در همایش روز ملی روستا و عشایر اظهارداشت: ایجاد صنایع تبدیلی از نیازهای اساسی برای توسعه اقتصادی روستاها و بخش کشاورزی است.

 

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مردم استان برای توسعه نباید معطل حضور افرادی خارج از استان باشند، در این زمینه باید خود پای کار باشند و از تمام ظرفیت ها استفاده کنند.

 

شجاعی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تنوع قومیت ها در استان، آن را از ظرفیت ها برای توسعه عنوان کرد و افزود: باید این هم افزایی میان اقوام و همبستگی را قدر بدانیم و از آن حمایت کنیم.

 

وی درباره حمایت های نظام از روستاییان و عشایر گفت: سرانه بیمه عشایر و روستاییان در استان رشد داشته و در زمینه بازسازی مدارس هم اقدامات خوبی در مناطق روستایی انجام شده، علاوه بر آن در سال های اخیر ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات  به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

 

استاندار خراسان شمالی گفت: توسعه استان بر پایه کشاورزی است از این رو توسعه کشاورزی نقش زیادی در توسعه روستاها دارد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم گفت: روستاهای این استان ظرفیت‌ها و پتانسیل های زیادی در زمینه توسعه صنعت گردشگری دارند اما تاکنون به خوبی از آن استفاده نشده و مغفول مانده است.

 

«غلامرضا هوایی» اظهارداشت: ظرفیت های روستاها در زمینه توسعه گردشگری باید توسط دهیاران معرفی شود که در این زمینه باید تابلوها در این مناطق تقویت شده و اطلاع رسانی مناسب به گردشگران داده شود.

 

وی افزود: با همت دولت، اقدامات خوبی در تامین زیرساخت ها در روستاها انجام شده و شاخص های توسعه در زمینه راهسازی، آبرسانی، برق رسانی و گازرسانی ارتقا یافته حال باید برای رونق اقتصادی، توسعه گردشگری مد نظر باشد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: آمادگی داریم تا زمین های دیم قابل کشت در استان به دانش آموختگان رشته های کشاورزی واگذار شود تا این قشر در فعالیت کشاورزی و اشتغالزایی حمایت شوند.

 

کد خبر 1106155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha