برگزیدگان جام باشگاه های کتابخوانی تیران معرفی شدند

برگزیدگان جام باشگاه های کتابخوانی تیران همزمان با هفته وحدت معرفی و از آنان با اهدا تندیس افتخار تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، یکی از طرح های فراگیر و گسترده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای طرح جام باشگاه های کتابخوانی است که تاکنون پنج دوره آن برگزار شده و فرصتی برای انجام فعالیت های مطالعاتی بوده است.

 

کانون های مساجد یکی از مراکزی هستند که از این طرح برای تقویت و گسترش فرهنگ مطالعه استفاده می کنند و اعضای خود را دعوت در شرکت به این فعالیت فرهنگی کرده اند.

 

در یک سال گذشته چهار باشگاه کتابخوانی در تیران و کرون تشکیل شده و جمعیتی از کودکان، نوجوانان و جوانان در این باشگاه ها عضو شده اند که پس از یک سال فعالیت بر اساس داوری مرحله شهرستانی هفت نفر به مرحله کشوری معرفی و در آن مرحله نیز یک نفر در بخش معرفی کتاب به مرحله نهایی راه یافت.

 

آیین تجلیل از برترین های این رویداد در شهر تیران به منظور تقویت فرهنگ مطالعه و جلب مشارکت بیشتر نسل جوان برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با اشاره به اینکه تعداد باشگاه ها هم به دلیل کرونا در این شهرستان کاهش یافته، گفت: به دلیل عدم دسترسی به گروه مخاطبان و انجام فعالیت های مطالعاتی تعداد باشگاه ها یک سال گذشته در مقایسه با قبل کمتر شده اما کیفیت خوبی پیدا کرده است.

 

«اقبال صالحی« به وضعیت و شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: این بحران بر حوزه فرهنگی و هنری تاثیر گذاشته و امیدواریم شرایط بحرانی تری ایجاد نشود.

 

وی با بیان اینکه باید پیش بینی های لازم برای دوران پسا کرونا فراهم شود، خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت هایی که توسعه بیشتری در آینده خواهد داشت، حوزه کتابخوانی و فعالیت های فرهنگی و هنری این حوزه است.

صالحی خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) و موسسه مردم نهاد نسل جوان فردا در این شهرستان رویدادهای فرهنگی و هنری متعددی را انجام می دهند که موفقیت های ملی و مایه پیشرفت نسل جدید است.

 

*ورزش و مطالعه برای شادکامی

 

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون در این نشست به موضوع فعالیت های نشاط آور اشاره کرد و گفت: مطالعه کتاب و ورزش هر دو زمینه ساز پیشرفت و تعالی و ایجاد شور و نشاط هستند.

 

«مهدی مرادی« افزود: سلامت و جسم روح وابسته به تحرک و اقدامات سازنده برای پیشرفت و دوری از مریضی و بیماری ها بوده ولی امروز بسیاری از مسائل مثل پیچیدگی و صنعتی شدن زندگی ها مانع از تحرک شده است.

وی ادامه داد: نباید فضای مجازی مانع از تحرک و مطالعه بشود بلکه باید به گونه ای برنامه ریزی بشود که بهترین استفاده از تکنولوژی انجام شود اما تحرک و پویایی هم در زندگی وجود داشته باشد.

کد خبر 1106251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha