تربیت دینی عامل موفقیت نیروهای مسلح است/ نقش قرآن در کاهش تخلفات

امیر سرتیپ حدادی سامانی گفت: تربیت دینی حاکم در بین کارکنان نظامی از عوامل موفقیت نیروهای مسلح در شرایط سخت و بحرانی و نبرد علیه دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، امیر سرتیپ «علی حدادی سامانی» در همایش سالروز تاسیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از پرسنل این نهاد اظهارداشت: یکی از دغدغه های جدی و مهم در بین نهادهای نظامی کشور توجه به معارف اسلامی و مبانی فرهنگی در بین کارکنان رسمی و وظیفه است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی کشور افزود: سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش در کنار اقدامات نظامی و ماموریت های این سازمان نقش کاربردی در تقویت باورهای دینی و انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغی دارد.

وی با اشاره به جنبه های دینی و مذهبی و باورهای اعتقادی فرماندهان ارتش گفت: کادر اجرایی این نهاد بر مبنای کارکنانی متدین و مومن شکل گرفته و از همان دوران طاغوت و تشکیل انقلاب اسلامی همین موضوع مورد توجه بوده است.

امیر سرتیپ حدادی یادآورشد: اقامه نماز شهید بابایی در دفتر فرمانده نیروی هوایی ارتش طاغوت و پایداری شهید قرنی بر اصل مبانی دینی که موجب کنار گذاشته شدن او شد، همه نمادهای وجود باور دینی در بین افراد نظامی و فرماندهان است.

وی به آموزش هایی که کارکنان وظیفه در حوزه مبانی دینی می آموزند اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از دغدغه‌های جدی امروز جامعه حفظ نسل جوان در برابر حجمه های دشمن است که سازمان عقیدتی و سیاسی به ارتقا دانش، مهارت و گرایش به دین اقداماتی را برای سربازان وظیفه انجام می دهد.

 

*نقش قرآن در کاهش تخلفات

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی کشور با بیان اینکه کودتای آمریکایی ها در اوایل انقلاب بر اساس مبانی مذهبی شکست خورد، خاطرنشان کرد: دانش و تجربه دینی و اعتقادی یکی از فرماندهان ارتش توانست کودتای استکبار جهانی را نقش بر آب کند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر هم باورهای دینی و اعتقادی نظامیان منجر به شکست دشمن و کنترل برنامه های غیر فرهنگی آنان در برابر نیروهای مسلح شده و در جنگ روانی محکوم به شکست هستند.

 

امیر سرتیپ حدادی با بیان اینکه برنامه های سازمان عقیدتی سیاسی در  جنگ نرم و روانی ضرورت دارد و باید تقویت شود، خاطرنشان ساخت: برنامه های بصیرت افزایی و پاسخگویی به شبهات و سوالات ذهنی سیاسی و دینی در نبرد با تهاجم فرهنگی دشمن علیه نیروهای نظامی کارگشا خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: نقش قرآن در کاهش تخلفات اداری و نظامی غیر قابل انکار هست و هر چقدر این مولفه بین نیروهای مسلح بیشتر تقویت شود شاهد اتفاقات موثری خواهیم بود.

کد خبر 1106305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha