جریان سازی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت دفاع مقدس محقق می شود

سردار سلیمانی با اشاره به اهمیت الگوبرداری از شخصیت شهید مرتضی آوینی برای اهل قلم گفت: جریان سازی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت دفاع مقدس محقق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « سردار یعقوب سلیمانی» با حضور در آیین همایش نویسندگان نوقلم که پنجشنبه ۲۹ مهر در منطقه کردان کرج برگزار شد گفت: جریان سازی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت دفاع مقدس محقق می شود.

 

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: طی هشت سال دوران دفاع مقدس شاهد رویارویی نبرد حق علیه باطل بودیم و رزمندگان دوران دفاع مقدس به خوبی دفاع از ارزش های ایمانی را نشان دادند.

 

وی با اشاره به نقش قلم، اندیشه و تفکر اظهار کرد: دفاع همچنان ادامه دارد چرا که دفاع از کیان نظام و انقلاب تجلی بخش حقانیت نظام و از قله های رفیع تاریخ انقلاب اسلامی است. 

 

 

شهید آوینی الگوی شاخص اهل قلم در عرصه دفاع مقدس است

 

سردار سلیمانی بیان کرد: دفاع مقدس گنج عظیمی است که رهبرمعظم انقلاب نیز همواره به آن اشاره داشته اند و امروز نوقلمان با الگوگیری از مقام عالی و شامخ شهید مرتضی آوینی در این عرصه نقش آفرین هستند. 

 

وی ادامه داد: بسیاری از رائران راهیان نور با مراجعه به آثار و افکار شهید مرتضی آوینی و با حضور در مناطق عملیاتی و مقتلگاه شهید آوینی نسبت به اهمیت جایگاه رفاع مقدس معرفت پیدا می کنند. 

 

گفتنی است، همایش «نویسندگان نوقلم»، آیین افتتاحیه اردوی آموزشی و فرهنگی «شهید آوینی» با حضور خانواده های معظم شهدای مدافع حرم، نویسندگان، جمعی از یادگاران دوران دفاع مقدس، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید مستجاد حسینی مدیرکل ورزش و اردویی و رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و دیگر مسئولین در سالن شهید چمران دهکده آرامش اردوگاه فرهنگی و ورزشی ایثار واقع در کردان کرج برگزار شد.

 

لازم به ذکر است در پایان نیز از ترجمه کتاب «زیر درخت کاج» نوشته «معصومه رامهرمزی»، به زبان انگلیسی که به تازگی توسط سرکار خانم «می خوش» ترجمه شده و کتاب «پلاک 78» نوشته «مصطفی محمدی» رونمایی شد. 

کد خبر 1106324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha