مردم نسبت به آنفولانزای فوق حاد پرندگان هشیار باشند

میرغضنفری بادبیان اینکه با شروع فصل سرما و احتمال شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان باید ذهن مردم نسبت به این موضوع حساس آماده باشد گفت: در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک از این بیماری مراتب به فرمانداری شهرستان گزارش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، «اسماعیل میرغضنفری » صبح امروز (سه شنبه،27 مهر) در جلسه پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در فرمانداری این شهرستان گفت: سرد شدن هوا و مهاجرت پرندگان در فصل پاییز به پهنه های آبی این شهرستان لزوم مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان را دو چندان کرده است.

 

فرماندار انزلی با بیان اینکه باید محدودیت هایی برای شکار در این فصل ایجاد می شود افزود: ادارات ذیربط مراقبت ها و رصدهای میدانی را در دستور کار خود قرار دهند تا در این زمینه با مشکلی مواجه نشویم.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سالهای گذشته در بندرانزلی مورد مشکوکی از آنفولانزی فوق حاد پردنگان مشاهده نشده است اما خطر همیشه از کنار ما عبور نمی کند در سالهای اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا می بایست لزوم پیشگیری از آنفولانزای پرندگان با دقت مورد پیگیری و پایش قرار گیرد.

 

وی متذکر شد: شبکه دامپزشکی با همراهی شبکه بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، محیط زیست و سایر ادارات و با همکاری شهرستانهای مجاور، رضوانشهر و صومعه سرا بر منطقه نظارت داشته باشند.

 

میرغضنفری تاکید کرد: بخشدار انزلی نیز با برگزاری جلسات توجیهی برای شوراهای اسلامی و دهیاران این شهرستان علاوه بر هشدار در خصوص شکار غیرمجاز پرندگان از روستائیان بخواهد در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک مراتب را به فرمانداری شهرستان گزارش کنند.

 

وی اظهار داشت: اداره صنعت، معدن و تجارت نیز با همکاری شبکه دامپزشکی و بهداشت و درمان بر بازارهای هفتگی نظارت مستمر داشته باشد در صورت عرضه ماکیان در این بازارها فروش پرندگان را نیز مورد بررسی قرار دهند.

 

فرماندار انزلی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیز خواست از رسانه های مجازی بخواهد در خصوص آنفولانزای فوق حاد پرندگان آگاهی رسانی عام داشته باشند و گفت: می بایست ذهن مردم را در خصوص احتمال شیوع آنفولانزای پرندگان آماده کنیم.

 

میرغضنفری تاکید کرد: مردم هرگونه موارد مشکوک را به فرمانداری انزلی گزارش کنند و شبکه دامپزشکی نیز روزانه گزارش هایی از وضعیت شهرستان ارائه کند.

 

وی اعلام کرد: همچنین شهرداری انزلی بنرهای اطلاع رسانی در خصوص آنفولانزای فوق حاد پرندگان در چند نقطه از شهر و علی الخصوص در ورودی و خروجی شهر و روستاهای آسیب پذیر نیز بنرهای حاوی پیام های هشدار آمیز نصب کنند.

کد خبر 1106373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha