حضور عضو کانون «آرمان شهر مهدوی» مسجد «امام خامنه ای» شیراز در مرحله کشوری «مدهامتان»

«پیمان رضایی»، عضو ۲۶ کانون فرهنگی هنری «آرمان شهر مهدوی» مسجد «امام خامنه ای» شیراز پس از انتخاب در مرحله استانی به مرحله کشوری «مدهامتان» راه یافت.

خبرگزاری شبستان - شیراز:

دوره نهایی مسابقات «مدهامتان» امسال برای سومین بار در خراسان رضوی برگزار می شود و چهاردهمین دوره این مسابقات ۲۷ و ۲۸ مهر و اختتامیه آن با حضور وزیر ارشاد پنج شنبه ۲۹ مهر در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

دوره استانی مسابقات «مدهامتان» پیش از این به دلیل شیوع کرونا به صورت غیر حضوری برگزار شد و ۶۵۲ نفر در مرحله استانی منتخب شدند و از این تعداد با توجه به شرایط 87 نفر وارد مرحله کشوری شده اند و داوران دوره نهایی مسابقات از اساتید ملی و بین المللی هستند و ستاد عالی مسابقات قرآنی کشور نیز در این مدت بر عملکرد آنها و برگزاری مسابقات نظارت خواهند داشت، در این دوره از مسابقات در رده زیر ۱۶ و بالای ۱۶ سال در مرحله استانی شرکت داشتند ولی به دلیل شرایط کرونا و دغدغه خانواده ها برای سفر به مشهد، مرحله کشوری صرفا در رده سنی بالای ۱۶ برگزار می شود.

در مجموع ۸۷ نفر از ۲۲ نفر در بخش خواهران در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» شرکت می کنند و 12 هزار و ۷۳۰ نفر عضو کانون مساجد در سراسر کشور در این مسابقات شرکت داشته اند.

یکی از برگزیدگان استانی که به مسابقات کشور مدهامتان راه یافته، «پیمان رضایی»، عضو کانون فرهنگی هنری «آرمان شهر مهدوی» مسجد «امام خامنه ای» شیراز است که خبرگزاری شبستان به شرح زیر با وی به گفت‌و‌گو می نشیند:

ضمن معرفی کوتاهی از خود بگویید که چند سال است در کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارید؟

«پیمان رضایی»، متولد سال 74 هستم و حدود پنج سال است که در کانون فرهنگی هنری «آرمان شهر مهدوی» مسجد «امام خامنه ای (مدظله العالی)» شیراز فعالیت دارم و پیش از آن نیز عضو کانون فرهنگی هنری مسجد «امام صادق (ع)» در محله خودمان در شهر شیراز نیز بوده ام.

در چه رشته قرآنی فعالیت دارید و موفق به کسب چه مقام هایی تاکنون شده اید؟

در رشته قرائت قرآن فعال هستم و مقام اول مسابقات قرآنی دانشجویی استانی، مقام دوم مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه مرحله استانی را تاکنون کسب کرده ام و پیش از آن نیز در مسابقات قرآنی دانش آموزی فعالیت داشتم و مقام هایی کسب کرده ام.

آیا تاکنون تجربه شرکت در مسابقات «مدهامتان» کانون فرهنگی-هنری مساجد را داشته اید؟ علت انتخاب شما برای راه یافتن به این مسابقات چیست؟

تاکنون در مسابقات «مدهامتان» شرکت نکرده ام و در مرحله استانی که به صورت مجازی برگزار شد شرکت کردم و به دلیل اینکه در شمار برگزیدگان قرار گرفتم برای شرکت در مرحله کشوری عازم مشهد مقدس شده ام.

سطح کیفی مسابقات قرآنی «مدهامتان» را چطور می بینید؟

فکر می کنم که از نظر گستردگی در سطح مسابقات قرانی اوقاف و امور خیریه باشد و نکته خوب این بود که از گروه های سنی مختلف امکان حضور در مسابقات وجود داشت و فرصتی برای رقابت اعضای کانون فرهنگی هنری مساجد در زمینه های قرآنی نیز فراهم می شود که برای جوانان به ویژه فرصت مطلوبی به شمار می رود.

این مسابقه در مرحله پایانی به چه ترتیبی خواهد بود؟

چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان از 27 مهرماه در «دارالقرآن» حرم مطهر رضوی (ع) آغاز می شود و میزبان ۸۷ نفر از برگزیدگان استان ها خواهد بود و اختتامیه این دوره نیز ۲۹ مهر بعد از نماز مغرب و عشا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کانون مساجد کشور برگزار می شود و تعداد ۱۲ هزار ۷۲۰ نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ۹ رشته در این دوره از مسابقات به رقابت می پردازند.

آیا برنامه های جانبی نیز برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است؟

زیارت حرم مطهر امام رضا (ع)، بازدید از برخی اماکن در مشهد مقدس، برگزاری کارگاه های آموزشی و ... از برنامه های جانبی این دوره از مسابقات «مدهامتان» است.

کد خبر 1106383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha