یازدهمین نشست گفتمان برادری استان کرمان به مناسبت هفته وحدت برگزار می شود

یازدهمین نشست گفتمان برادری استان کرمان با حضور چهره های دینی شیعه و سنی به مناسبت هفته وحدت در قلعه گنج برگزار می شود.

حجت الاسلام علی حسنی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان از برگزاری یازدهمین نشست گفتمان برادری به مناسبت هفته وحدت در روزهای ۵ و ۶ آبان ماه جاری در استان کرمان خبر داد.

 

 

دبیر ستاد برگزاری نشست گفتمان برادری استان کرمان افزود: این نشست امسال در قلعه گنج برگزار می شود که در روز نخست آن طی تشکیل پنج کارگاه اهل سنت، مولوی ها و سران طوایف با روحانیون شیعه استان در دو نوبت صبح و عصر به گفتگو می نشینند و در پایان به بیانیه {مشترک} می رسند.

 

 

وی افزود: پیش جلسات این کارگاه ها هم اکنون در منطقه در حال برگزاری است و برنامه پایانی این نشست در روز دوم با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، مسئولین استان و....برگزار می شود.

 

 

حجت الاسلام حسنی کارگاه های پنج گانه را شامل «شبکه رسانه ای افراطی، اهداف، عملکردها، منابع مالی و نقش علما و شاخصین در روشنگری و آگاه سازی افکار عمومی» «الگوهای موفق تعامل و همکاری، مشارکت شیعه و سنی» «تبیین اندیشه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در راستای وحدت و تقریب» « محبت و مودت اهل بیت در گفتار و سیره علمای اهل سنت» و «افراطی گری؛ شناخت ریشه ها، علل ها و نقش علما و متنفذین در روشنگری» عنوان کرد.

 

وی اظهار کرد: این کارگاه ها با حضور اساتید اعزامی از تهران برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1106448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha