دشمنان از بازی های خطرناک با ملت ایران منصرف شدند

سردار سلامی گفت: دشمنان از بازی های خطرناک با ملت ایران منصرف شدند زیرا این ملت را در میدان عمل آزمودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، عصر سه شنبه(۲۷ مهر) در گردهمایی فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج استان با تبریک فرا رسیدن میلاد رسول اکرم و امام جعفر صادق علیه السلام گفت: پیامبر سفینه نجات امت، بشیر و نذیر و سراج منیر، امین وحی الهی، سرچشمه الهام، معنا، معرفت، حقیقت، عدالت، محبت بود.

 

 




فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامd گفت: کرمان؛ سرزمین زنان و مردان مجاهد و سختکوش، محب اهل بیت، صمیمی، صادق با اخلاص، اهل مهربانی و عطوفت و سرزمین بیش از ۶ هزار شهید جاودان با خورشیدی درخشان در آسمان شهادت(حاج قاسم) که جاذبه های آسمانی شخصیت او هم در حیات ظاهری و هم باطنی قلب ها را تسخیر می کرد.

 

 




وی گفت: یک عارف به تمام معنا، مجاهد خستگی ناپذیر و اگر بخواهیم بر حسب زمان جهاد او را رتبه بندی کنیم او ۴۰ سال بی وقفه جنگید و هر خط مقدمی برای جبهه اسلام ایجاد می شد او آنجا بود.

 

 




سردار سلامی اظهار کرد: او پس از دفاع مقدس استثنائی، بی مثال و بی مانند جهاد کرد؛ دشت ها، دره ها، ارتفاعات کوچک و بلند در سرزمین های دور و نزدیک، خاطره های باشکوه و حماسه های ماندگار از نبرد بی وقفه این مردم افسانه ای تاریخ ما و اسلام ما را در صفحات سینه خود به یادگار دارد.

 

 




وی گفت: تأثیرات شگفت انگیز این مرد بزرگ در احیای عزت مسلمانان و حفظ حرمت نوامیس مسلمین و مانع شدن سیطره کفار و مشرکین بر مسلمانان یک استثناء تاریخی است و این سرزمین مهد ولادت او و این مردم بازماندگان نسل فداکاری هستند که با او در میدان های عزت و شرف و کرامت امت اسلام و ملت عزیز ایران، جنگیدند.

 

 



فرمانده کل سپاه یادآور شد: به همین دلیل در هر نقطه ای از کرمان که پا می گذاریم عطر دل انگیز وجود معنوی این شخصیت والای اسلام به مشام انسان می رسد و برای کرمان و مردمان این دیار این یک افتخار بی نظیر است.

 

 

وی ادامه داد: این مردم هم قدر این گوهر جاودانه معرفت و عظمت و صلابت و شوکت الهی را می دانند و به آن می بالند؛ او البته امروز افتخار همه ما است و هر چه زمان می گذرد حاج قاسم ما زنده تر تجلی می کند و جایگاه رفیع تری در قلب مومنان می یابد و ستایش برانگیزتر می شود و انسان جاری بودن حقیقت وجود او را در مسیر زمان حس می کند‌.

 

 



سردار سلامی با بیان اینکه این رفعت معنوی و شکوه عرفانی او نشانه الهی بودن او است و اکثر آنهایی که او را می ستایند، او را ندیدند و شاید داستان های کمی درباره او شنیدند؛ تصریح کرد: اما او را عاشقانه دوست دارند و او را در وجودشان متجلی و همراه می بینند و این زندگی در قلب ها و حیات در دل ها تنها برای انسان های الهی میسر است.

 

 




وی خاطرنشان کرد: نمی شود در کرمان سخن گفت و حاج قاسم عزیز را نستود اما او تازه آغاز شده است؛ آنها که بر حسب محاسبات مادی برنامه ریزی می کنند همیشه اشتباه می کنند؛ اگر دشمن فکر می کند با شهادت انسان های بزرگ، بزرگی تمام و راه مسدود می شود و رهروان در راه می مانند و پرچم ها بر زمین افتد، اشتباه می کنند و این اشتباه از صدر و بعثت اتفاق افتاد.

 

 




فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: وقتی شمشیر بر فرق امام علی علیه السلام زدند، فکر می کردند به تمام بشر خاتمه می دهند و مشعل جوانمردی و عدالت خاموش می شود اما همانگونه که در کعبه متولد شد و در محراب مسجد کوفه به عنوان حقیقتی بزرگتر متولد شد و عاشورا هم نمونه ای است که دشمنان می خواهند نور خدا را با شمشیرها خاموش کنند اما خداوند به این انوار مقدس تابشی ابدی می دهد.

 

 



وی افزود: امام حسین هر روز آسمانی تر، وسیع تر، عالمگیرتر می شود و قلمرو هستی را تسخیر می کند و این خاصیت شهادت است و تا وقتی این معنا و این حقیقت در پیکره امت متجلی است روح آزادگی و حریت و عزت مسلمانان جاری است و این راز و رمز بقای امت اسلام است، شهادت؛ آن هم شهادت انسان های بزرگ که یک امت را به تحرک وا می دارد و در قلب ها بعثت ایجاد می کند و ارزش اسلام را نشان می دهد و امروز ایران سربلند را با عظمت می بینید و در نظام جهانی، ایران؛ صاحب صلابت پایدار، شکوه ماندگار و عظمت به رسمیت شناخته شده است.

 

 



سردار سلامی اظهار کرد: همه دشمنان منصرف شدند از بازی های خطرناک با این ملت و امت چون در میدان، این مردم را آزمودند؛ ملت امام حسین که فضایل مکتب عاشورا را در کالبد خود جاری می کند و برای جبران تنهایی امامان در آن دوره های تلخ از امامان فعلی خود حمایت می کند به دشمنان نشان دادند که نظام و ملت متکی بر اسلام و مکتب رسول الله و خدا و اهل بیت هرگز شکست نمی خورد و هر کسی در هر میدان سختی با او درگیر شود محکوم به شکست است.
 

 


وی افزود: امروز به رأی العین و چشمان سر می بینیم که دشمنان بزرگ و صاحب جلالت مادی و شکوه ظاهری که در عِداد بی نظیرترین امپراطوری های تاریخ بشر هستند در حال زوال و کوه های یخ در حال ذوب شدن هستند و آنچه در میانه این نبرد عالمگیر در حال درخشش و قد کشیدن است، امت اسلام متکی بر قائمه این مکتب یعنی مقام معظم رهبری است؛ ملتی که چنین تگیه گاه و عمود مستحکم و استوانه وثیق و متین برای ثبات باعظمت بنای اسلام قرار داده، شکست نمی خورد.

کد خبر 1106456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha