فعالیت های فهما باید با نگاه تحلیلی، ارزیابی و سنجیده شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه فعالیت فهما بر کسی پوشیده نیست، تأکید کرد: با تحلیل داده هایی فهمایی و ارزیابی آن، می توان به اطلاعات جدیدتر رسید و تصمیمات کامل تر اتخاذ کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حسین فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی امروز سه شنبه (27 مهرماه) در نشست ستاد استانی فهما خراسان شمالی که با حضور «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما کشور برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت فهما بر کسی پوشیده نیست، تأکید کرد: با تحلیل داده هایی فهمایی و ارزیابی آن، می توان به اطلاعات جدیدتر رسید و تصمیمات کامل تر اتخاذ کرد.

 

وی بر برگزاری جلسات تحلیلی و تقویت نگاه تحلیلی فعالان کانون ها هم تأکید کرد و افزود: فعالیت 389 کانون در مساجد استان، عدد قابل توجهی است که می توان از تجربه فعالان این کانون ها بهره های فراوان برد.

 

فرخنده، اظهار امیدواری کرد و پیشنهاد داد محفلی برای بیان خاطرات و تجربیات فعالان کانون های فرهنگی و هنری ایجاد شود که همه بتوانند از تجربه یکدیگر در خصوص نحوه جلب مشارکت ها و اعتبارات و فعالیت های جنبی بهره مند شوند.

 

«هاشم شیرازیان» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی هم در این نشست ضمن قدردانی از تلاش ها و دغدغه فعالان  کانون های مساجد استان، گفت: سومین رویداد ملی فهما با هدف ارزیابی فعالیت های یکساله کانون های مساجد کشور در قالب سه شبستان و 12 رواق زیر مجموعه با برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در سامانه بچه های مسجد طراحی و اجرا شده است.

 

وی 30 آذرماه سال جاری را پایان مهلت رویداد فهما و ثبت فعالیت های کانون ها در این سامانه اعلام کرد و افزود: کانون های برتر در رواق های تعریف شده پس از ارزیابی و داوری، همزمان با ایام پیروزی انقلاب اسلامی معرفی می شوند.

 

شیرازیان انسجام بخشی و کیفی سازی فعالیت های کانون ها، جذب و نگاهداشت حداکثری کودکان، نوجوانان و جوانان با اولویت قشر جوان، هدایت و گسترش نقش آفرینی کانون های فرهنگی هنری مساجد در عرصه های موثر فرهنگی کشور ، ارتقا سطح کمی و کیفی آثار و حمایت از فعالیت ها و تولیدات شاخص کانون های فرهنگی هنری مساجد، حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی، شناسایی توانمندسازی، بکارگیری و تقدیر از استعدادهای برتر را از اهداف این رویداد ملی نام برد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به فعالیت 19 رابط شهرستانی در راستای اجرای طرح فهما، خواستار صدور ابلاغ آنان و همچنین پیگیری اعتبارات طرح «آموزش خبرنگاران» شد.

 

 

کد خبر 1106457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha