وحدت میان کشورهای اسلامی از هژمونی شرق و غرب می کاهد

کنعانی مقدم با بیان اینکه شکل گیری ایالت متحده اسلامی ابرقدرتی بزرگ در برابر هژمونی شرق و غرب ایجاد می کند، گفت: وحدت میان کشورهای اسلامی از قدرت هژمونی شرق و غرب می کاهد.

حسین کنعانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ضرورت وحدت در جامعه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان گفت: همان گونه که امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی بارها تاکید کردند که رمز پیروزی ما در انقلاب وحدت کلمه و وحدت میان اقوام مختلف ملت بود، همین رمز اکنون نیز می تواند رمز پیروزی ما بر مشکلات و اقدامات خصمانه دشمن، تحریم ها، تهدیدها و تکفیرها باشد.

 

دبیر کل حزب سبز افزود: مفهوم وحدت همان گونه که خداوند در قرآن کریم فرمودند به یاد بیاورید روزی را که شما دشمن یکدیگر بودید و خداوند این نعمت را به شما داد تا قلب هایتان به یکدیگر نزدیک شود و الفت یافتید و خداوند به خاطر همین موضوع شما را برادر یکدیگر قرار داد که بالاترین پیوند میان انسان ها پیوند برادری است.

 

وی ادامه داد: موضوع وحدت در میان امت اسلامی تاکید شده است و چه در داخل و چه در جهان اسلام رفتار و روند جامعه اسلامی را مشخص می کند اما از سوی دیگر دسیسه های دشمن به دنبال ایجاد تفرقه میان فرقه ها و ادیان مختلف است تا بتواند جهان اسلام را از رسیدن به ایالت متحده اسلامی منع کند. در این میان وظیفه همگان است که حرکت کنند و با شعار قرآنی مبنی بر اینکه هیچ فرقی میان رسولان خدا نیست، اکنون باید به دنبال آن باشیم که در عین حالی که میان فرق مختلف اسلامی وحدت ایجاد کنیم، میان ادیان نیز این وحدت را فراهم کنیم. قطعا مسیحیت که اکنون شاهد آن هستیم که در لبنان دست صهیونیسم برای جنگ میان حزب الله و مسیحیت فعالیت می کند در نقاط دیگر میان مسلمانان برای ایجاد فرقه هایی مانند داعش و گروه های تکفیری زمینه را فراهم می کند و در میان ملت های مختلف به دنبال فتنه، جنگ و آشوب است.

 

وی گفت: بنده به مجمع تقریب پیشنهاد دادم که به عنوان یکی از محورهای وحدت میان ادیان فلسطین را عنوان کنند و فلسطین محل وحدت ادیان مسیحیت، یهودیت و اسلام هر سه در خود به عنوان جبهه اول مسلمانان مورد توجه و احترام قرار گیرد و اگر ما این محوریت را حفظ کنیم، می توانیم در جهان اسلام و میان فرق اسلامی ایجاد همدلی و وحدت کنیم.

 

دبیر کل حزب سبز یادآور شد: البته ما در کشور ضرورت دارد تا به موضوع گفتمان وحدت و تاکید بر آیه واعتصموا به حبل الله جمیعوا و لا تفرقوا مستمک شویم تا بتوانیم مشکلات و مسایل داخلی را حل کنیم و با تمسک به ولایت این را بیاموزیم که همان گونه که می گوییم با دشمن مذاکره کنید، میان خودمان نیز در جریان های مختلف سیاسی موضوع مذاکره برای حل اختلافات باید ایجاد شود.

 

وی تصریح کرد: معتقدم تمام گزینه هایی که می تواند وحدت را تسریع کند باید روی میز گذاشته شود و ابتدا به رفع اختلافات داخلی بپردازیم و به آیه یدالله مع جمیعا توجه کنیم.

 

وی در مورد ثمرات وحدت در جامعه اسلامی اظهار کرد: در شرایطی که شرق و غرب به عنوان ابرقدرت های جهان مدعی سلطه بر جهان هستند، اگر کشورهای اسلامی، ایالت متحده اسلامی را ایجاد کنند با پول و مرزهای واحد با توجه به اشتراکات اسلامی چند میلیارد مسلمان تبدیل به ابرقدرتی می شوند که جهان را تحت تاثیر خود قرار می دهند و از هژمونی غرب و شرق می کاهند.

 

وی گفت: دشمن برای جلوگیری از این رویداد صهیونیست ها با سناریوی اسلام هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی به دنبال آن هستند که نگذارند وحدت میان ادیان و فرق اسلامی شکل بگیرد تا قدرت جدید اسلامی ظهور نیابد. قطعا اگر این قدرت ایجاد شود و ایالت متحده اسلامی شکل بگیرد، اقتصاد مشترک، فرهنگ مشترک، قوانین مشترک و فراهم شدن مرزهای مشترک اسلامی می تواند یک قدرت جهانی را ایجاد کند.

 

 

کد خبر 1106464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha