۹۰ درصد معلمان استان سمنان دربرابر کرونا واکسینه شدند

دستورانی با اشاره به اینکه واکسینه شدن سریع‌تر دانش آموزان به بازگشایی مجدد حضوری مدارس کمک می‌کند گفت: ۷۰ درصد دانش آموزان استان در برابر کرونا واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛«محمد دستورانی» در جلسه شورای آموزش‌وپرورش از واکسینه شدن در حال حاضر ۹۰ درصد معلمان و ۷۰ درصد دانش آموزان استان سمنان برای مقابله با کرونا خبردادوگفت: با افزایش شعاع واکسیناسیون دانش آموزان، شاهد تعداد مدارس حضوری بیشتری طی سال تحصیلی جاری در استان خواهیم بود.

 

مدیر کل آموزش وپرورش استان سمنان بابیان اینکه بر اساس دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های بهداشتی، یک سوم مدارس استان به تعداد ۳۳۵ مدرسه با ۱۷ هزار دانش‌آموز طی سال تحصیلی جاری به صورت حضوری فعال شدند، افزود: این مدارس عمدتاً در مناطق روستایی و عشایری استقرار دارند.

 

وی با اشاره به اینکه از لحاظ پوشش دوره‌های تحصیلی مختلف، آموزش‌وپرورش استان سمنان در وضعیت خوبی قرار دارد اظهارداشت: ضریب پراکندگی بالا، بزرگ‌ترین چالش در آموزش‌وپرورش استان است که باعث می‌شود بدنه با کمبود نیروی انسانی و امکانات مواجه باشد.

 

دستورانی بابیان اینکه ۱۰ هزار نفر کم سواد و بی سواد در استان شناسایی شدند که برای ۳ هزار نفر برنامه در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: از نظر سرانه امکانات وضعیت استان مطلوبی است و شاخص جمعیت دانش‌آموزی استان نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر و سرانه با سوادی بالا گزارش می‌شود.

 

مدیر کل آموزش وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر در بحث سند شتاب بخشی سوادآموزی استان رتبه‌های برتر کشوری را کسب کرده است، افزود: ابا توجه به اینکه بحث دانش آموزان بازمانده از تحصیل طی ۲۰ ماه گذشته با همه‌گیری ویروس کرونا، افزایش‌یافته لذا مساعدت و حمایت از این مهم نیازمند توجه جدی است.

کد خبر 1106471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha