ورود هنر در مسابقات مدهامتان موجب جذب نوجوانان شده است

سقا گفت: وقتی هنر در کنار بحث های قرآنی قرار گیرد برای نوجوان و جوان ما جذابیت بیشتری ایجاد خواهد کرد و موجب ترغیب و تشویق او برای شرکت در مسابقات قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی خواهد شد.

«نادر سقا» در گفتگو با خبرگزاری شبستان از مشهد، یکی از امتیازهای مسابقه قرآنی مدهامتان در مقایسه با دیگر مسابقات قرآنی را گستره وسیع آن در تمامی مناطق کشور حتی در روستاهای دور افتاده دانست و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در تمام مناطق، شهرها و روستاهای کم برخوردار نیز توانسته حضور فعالی داشته باشد و فقط در استان اردبیل بیش از 60 درصد از کانون های فرهنگی هنری مساجد در بخش روستایی و عشایری است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل توانسته افراد با استعدادی در زمینه قرائت شناسایی و از طریق مسابقات معرفی نماید؛ تصریح کرد: با توجه به گستردگی کانون ها که مسابقه قرآنی مدهامتان را در دل خود جای داده است، افراد زیادی با استعداد فوق العاده که گمنام بودند، از طریق این مسابقه به جامعه قرآنی معرفی شدند و این مسابقه باعث شده این افراد شناسایی و برای حضور در مسابقات معرفی شوند .

 

وی بیان کرد: قبل از شیوع کرونا مسابقه قرآنی مدهامتان از نظر کمی و کیفی یکی از بهترین مسابقات قرآنی کشور بر اساس نظرسنجی بوده است و امیداوریم با سازو کاری که کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نسبت به افزوده شدن بخش هنر به مسابقات مدهامتان اندیشیده است این مسابقه بهتر از گذشته برگزار شود.

 

سقا افزوده شدن «نقاشی آیات» و «قصه های قرآنی» و « خوشنویسی قرآنی» به این مسابقه را یک کار ارزشمند دانست و افزود: وقتی هنر در کنار بحث های قرآنی قرار گیرد برای نوجوان و جوان ما جذابیت بیشتری ایجاد خواهد کرد و موجب ترغیب و تشویق او برای شرکت در مسابقات قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی خواهد شد.

 

وی گفت: گستردگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در تمام نقاط کشور به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده، موجب آشنایی مردم با مسابقه قرآنی مدهامتان و حضور آنها در این مسابقه شده است و این حضور نوجوانان و جوانان مناطق محروم در این جشنواره قرآنی، توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی را به همراه داشته است که ما این را در کانون های فرهنگی هنری مساجد در اولویت برنامه های خود قرار دادیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در خصوص مزیت این مسابقه نسبت به مسابقات قرآنی دیگر را ورود هنر در مسابقات قرآنی مدهامتان دانست و افزود: اگر چه آموزش و پرورش نیز مسابقات قرآنی برای رده سنی پایین برگزار می کند اما این مسابقه ویژه بچه های مسجد می باشد و چون از بدنه خود مسجد هستند و در مسجد رشد می کنند نقش موثری در رونق دادن مسجد می توانند داشته باشند.

 

وی افزود: کار اصلی و کارکرد اصلی مسجد بحث های قرآنی و عبادی است و اگر ما بتوانیم از بدنه مسجد افراد به ویژه زیر 16 سال را جذب کنیم و مباحث قرآنی را متناسب با این افراد داشته باشیم، علاوه بر گسترش مباحث قرآنی موجب  رونق دادن مسجد خواهیم شد.

 

سقا یکی از رسالت های بزرگ کانون های فرهنگی هنری مساجد را بحث ترویج فرهنگ قرانی در زمینه های فرهنگی و هنری دانست و گفت: دستگاهها و بخش های مختلفی در امور قرآنی فعالیت دارند اما آنچه ما را با دیگر دستگاهها متمایز کرده است، بحث هنر قرآن و تنوع رشته های قرآنی است که موجب توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی می شود.

 

وی در پایان گفت: از استان اردبیل سه نفر در مسابقات قرآنی کشوری مدهامتان شرکت کرده اند.

 

کد خبر 1106526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha