استان زنجان ۳۳ شهید دانشجو تقدیم انقلاب کرده است

به گفته محمدی، استان زنجان دارای ۳۳ شهید دانشجو است، که هفت شهید از دانشگاه فرهنگیان، پنج شهید از دانشگاه علوم پزشکی، ۲۰ شهید از دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور و یک شهید نیز از دانشگاه آزاد اسلامی، تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی و دبیر کمیته دانشگاهیان کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: استان زنجان دارای 33 شهید دانشجو است، که هفت شهید از دانشگاه فرهنگیان، پنج شهید از دانشگاه علوم پزشکی، 20 شهید از دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور و یک شهید نیز از دانشگاه آزاد اسلامی، تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده است.

 

حسین محمدی ادامه داد: در یادواره شهدای دانشجوی استان زنجان بزرگداشت دانشمند هسته‌ای شهید دکتر مجید شهریاری و 8 شهیدی که در دانشگاه‌های زنجان آرمیده‌اند را نیز خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به جمع‌اوری آثار شهدای دانشجو در کمیته دانشگاهیان کنگره ملی 3535 شهید استان گفت: تمام آثار از قبیل عکس، فیلم، دست‌نوشته، وصیت‌نامه، کارت کتابخانه، برگه اعزام، برگه شهادت و... در قالب 700 قطعه سند، جمع‌آوری شده که آثار ماندگاری خواهد شد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه مصاحبه کامل با خانواده و همرزمان شهدای دانشجوی استان صورت گرفته و بانک اطلاعاتی کاملی از شهدای دانشجوی استان جمع‌آوری شده است، افزود: سه کتاب از آثار شهدای دانشجوی زنجان تالیف شده است.

 

محمدی اضافه کرد: یک کتاب در خصوص شهید ودود روغنی زنجانی (دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی)تالیف و چاپ شده و 2 کتاب دیگر نیز در دست اقدام است که شامل کتاب عکس مادران و پدران شهدا و کتاب شهید سیدعلیرضا ترابی (دانشجوی نخبه ریاضی که در دانشگاه تهران تحصیل می‌کرد) است.

 

دبیر کمیته دانشگاهیان کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان با بیان اینکه در یک سال اخیر 12 یادواره شهدای دانشجو در سطح استان برگزار شده است، گفت: 2 جشنواره فرهنگی هنری با عناوین جشنواره دانشگاهیان تاریخ‌ساز و جشنواره ققنوس داشتیم که آثار خوبی واصل و داوری شد ضمن اینکه فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه رسانه‌ای انجام شده که فعالیت‌هایی نیز در دست اقدام است که منتشر خواهد شد.

 

وی با اشاره به تهیه و تولید مستند خانه پدری که به مصاحبه با والدین شهدا می‌پردازد، اظهار داشت: برنامه چکه نیز به چکه‌ای از فضایل و ویژگی‌های شهدا پرداخته و مستند شهید سیدعلیرضا ترابی نیز به زودی منتشر خواهد شد.

 

محمدی با اشاره به برنامه‌های ورزشی، مسابقات، همایش‌های پیاده‌روی و کوهنوردی با حضور دانشجویان در طول یک سال گذشته خاطرنشان کرد: حضور دانشجویان بسیجی به نیت شهدای دانشجو در اردوهای جهادی در مناطق محروم ماهنشان نیز یکی از اقدامات بسیار خوب در طول این مدت بود.

 

وی افزود: شناسنامه هوشمند برای تمام دانشجویان شهید استان تهیه و به خانواده‌شان تقدیم شد و شهید سیدعلیرضا ترابی (دانشجوی نخبه ریاضی که در دانشگاه تهران تحصیل می‌کرد) نیز به عنوان مفاخر استان در سازمان ثبت احوال به ثبت رسید.

 

دبیر کمیته دانشگاهیان کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان گفت: تلاش بر این بوده که دانشجویان و عموم مردم را با شهدای دانشجوی استان آشنا کنیم و یادواره شهدای دانشجوی استان در روز پنج‌شنبه (29 مهر) با سخنرانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد.

 

 

کد خبر 1106532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha