برگزاری مرحله نیمه نهایی چهل و چهارمین مسابقات قرآن کریم اوقاف در زنجان

حجت‌الاسلام موسوی از برگزاری مرحله نیمه نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف با شرکت ۱۱ زنجانی در حسینیه اعظم زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون فرهنگی و اجتماعی و قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله نیمه نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان زنجان با شرکت ۱۱ نفر از راه‌یافتگان به این مرحله(خانم ها و آقایان بالاتر از ۱۸ سال) در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء و ۵ جزء و اذان در محل سالن همایش‌های حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام موسی موسوی ادامه داد: بعلت شرایط کرونا این مسابقات بصورت تصویری ضبط خواهد شد و برای داوری به مرکز فرستاده خواهد شد و در صورتی که شرکت کنندگان حد نصاب لازم را کسب کنند به مرحله نهایی(فینال) مسابقات که بصورت کشوری برگزار خواهد گردید راه خواهند یافت .

 

وی افزود: این مسابقات در دو مرحله شهرستانی با ۶۰۰ شرکت کننده  و در مرحله استانی  با ۱۲۰ شرکت کننده برگزار گردیده است و اکنون در مرحله نیمه نهایی با ۱۱ برگزیده در این مرحله ادامه پیدا می کند.

 

این مسئول گفت: با توجه به اینکه اوقاف متولی اجرای معتبرترین مسابقه سراسری قرآنی کشور است اما به هیچ وجه بودجه ای مختص اینکار در اختیار ندارد و با این وجود  تمام هزینه‌های  این مسابقات را مستقیما تامین می کند.

 

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: با وجود درآمد بسیار اندک موقوفات قرآنی که سالانه زیر ۳ میلیون تومان است ، بودجه ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیونی برگزاری مسابقات در دو یا سه مرحله شهرستانی و استانی و نیمه نهایی از محل عواید موقوفات استان زنجان با نیات خیرات و مبرات و همچنین بقاع و اماکن متبرکه  تامین می شود .

 

کد خبر 1106545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha