جبهه مقاومت؛ تدبیر حاج قاسم برای شکست دشمن در حلقه محاصره امت های اسلامی/ مدیریت دشمنان به دست انقلاب اسلامی افتاده است

سردار سلامی با پرده برداشتن از طراحی های خطرناک دشمن برای شکست اسلام و مسلمین به ویژه انقلاب اسلامی ایران، نقش برجسته حاج قاسم در خنثی سازی این توطئه ها با شکل دادن جبهه مقاومت را تبیین کرد و گفت: منطقه دیگر برای دشمنان امن نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، عصر سه شنبه(۲۷ مهر) در گردهمایی فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج استان با بیان اینکه طراحی دشمن برای شکستن ما بسیار خطرناک و جدی بود و همه قدرت های باطل متراکم شده و آرایش قدرتمند همه جانبه و عملیات روانی گرفته بودند تا این ملت را که به نام اسلام سر از تاریخ درآورده و با انقلاب خود در حال تشکیل یک نقشه و جغرافیای جدید از منطق و حکمت و عدالت و ازادی بود، شکست بدهند.

 

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اما چگونه این ملت از میان این همه فتنه ها و توطئه های دشمنان اینگونه درخشید؟ این نبود جز پیوند امام و امت با منطق اسلام؛ وقتی کتاب خدا حاکم شد و خون خدا جاری شد ثارالله انبساط یافت و امتداد پیدا کرد و این ملت شکست ناپذیر شد.

 

 

وی با بیان اینکه دشمنان می دانستند چند عنصر اصیل عامل قدرت ما است اما محاسبات او غلط از آب درآمد گرچه آرزوهایشان وجود داشت؛ تصریح کرد: آنان پی برده بودند تا وقتی سرچشمه الهام و قدرت و منبع روح و جان و عظمت وجود دارد و با نفوذ کلامش ملت ها را به حرکت وا می دارد و امام امت می درخشد و مردم گرد او جمع و پای کلامش می نشینند و به اراده او برمی خیزند و به اذن او علم برمی گیرند و با کلام او شمشیر از نیام می کشند و با درخشش و نفود سخنانش پشیبانی بند می زنند و به میدان می روند و دشمن را تعیب می کنند، چنین ملتی شکست ناپذیر است.

 

 

سردار سلامی علت تمرکز حملات دشمن بر روی قائمه و ثقل ملت و نظام یعنی امام مسلمین را ناشی از این واقعیت دانست که دشمن تا حدودی متوجه این منبع شده بود و ادامه داد: این بخشی از جنگ جاری ما بوده و هست. می دانند هر امتی هنگامی سعادتمند است که به امام خود نگاه کند که « وَعَلَامَاتٍ ۚ وَبِالنَّجْمِ هُمْ يَهْتَدُونَ / ۱۶. نحل»

 

 

وی با اذعان به این مطلب که دشمن توسط ملت ایران فرسوده و ناکام می شود و عقب می نشیند و هر بار می گریزد و وقتی تراکم ملت را می بیند، عقب می رود و دوباره می آید و این تعقیب و گریز ادامه دارد؛ اظهار کرد: مادامی که ایران و انقلاب اسلامیِ برخاسته از این ام القری نفوذ می کند و در سرزمین های دوردست، جبهه ایجاد می کند و پیشانی جنگ را جلو می برد و در آن جبهه ها قدرت بزرگ متولد می شود تا وقتی این نفوذ وجود دارد این قدرت، شکست ناپذیر است.

 

 

فرمانده کل سپاه افزود: اینجا نقش برجسته حاج قاسم مشخص می شود؛ توطئه خطرناک این بود نفوذ و آن اتصال معنوی نظام و انقلاب و رهبری را با سایر بلاد قطع و مسلمانان را متفرق و از هم متنفر و منزوی و منفرد کنند و اتصالات را در جسم اسلام بشکنند و بعد از آن روح اسلام و مسلمین را و این توطئه خطرناکی بود.

 

 

وی ادامه داد: بنابراین قدرت خود را در لبنان و سوریه و افغانستان و فلسطین و.... و در هر نقطه ای توانستند به کار گرفتند؛ هنر انقلاب این بود در همه این سرزمین ها قدرت آفرید و اسلام در چهره جوانان تجلی یافت و جوانان مسلح شدند، سازماندهی شدند و یک مرد میدان وجود داشت که همانند نخ تسبیح، دانه های تسبیح را متصل کند و زنجیره قدرت را در جهان اسلام به هم پیوند دهد و یک سد مستحکم بسازد تا همه توطئه ها را درون این حلقه محاصره کند و دشمنان را در درون این حلقه محاصره شده بشکند و خورد و ناکام و ناامید کند.

 

 


سردار سلامی خاطرنشان کرد: شکست دادن دشمن در این جبهه وسیع کار سختی بود آن هم با فئه قلیل که او-دشمن- به کثرت قدرت نظامی خود می بالید؛ دشمن احساس می کرد بر همه سیاست جهان مسلط است و همه قدرت ها به فرمان او هستند؛ کمی این واقعیت وجود داشت و این اشتباه محاسبات همین جا بود و دیدید مسلمانان، دشمنان را فراری دادند.

 

 

وی ادامه داد: داعش؛ پدیده ای که توسط آمریکا ظهور یافت، شکستن قدرتی که متکی به اقتصاد رژیم های مرتجع منطقه بود و به تحریکات اعتقادی انحرافی آنان و به قدرت نظامی آمریکا و به پشتوانه سرزمین و جغرافیای بسیاری از متحدان آمریکا، او یک انفجار و زلزله ایجاد کرد و برخی از حکام در کشورهای دیگر لرزیدند اما یک قلب مطمئن در میانه معرکه حاضر شد، همه را به خط کرد، جبهه تشکیل داد و دشمن را شکست‌ و این توطئه هم خنثی شد.

 

 

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: امروز می بینید در لبنان هر چه عمل می کنند اما بیشتر در میدانی قرار می گیرند که تسلط آن در اختیار انقلاب است؛ سوخت را قطع می کنند ارزش پول را پایین می آورند و... تا قحطی و گرسنگی و عدم سوخت موجب شود مردم اعتراض کنند اما با یک تدبیر سید مقاومت و حمایت نظام همه توطئه دشمن خنثی می شود و او مجبور می شود که بگوید برای اینکه نظام ایران مقتدارانه نفت به لبنان نبرد و مشکل سوخت را حل نکند از مصر و اردن از طریق سوریه به لبنان کمک کنند و این یعنی تحریم سزار سوریه را خودشان بشکنند؛ این یعنی یک انقلاب بزرگ که دشمنش را وادار کند آنگونه عمل کند که انقلاب می خواهد.

 

 

وی با بیان اینکه دشمن توسط انقلاب مدیریت می شود و یک قیام بدون بازگشت توسط مسلمانان شکل گرفته و در یمن هر چه می کنند مردم فقیر را تحت سیطره آتش ها و حصر اقتصادی به تسلیم واردار کنند آنها قدرتمندتر می شوند‌ در حالیکه در محاصره کامل هستند؛ تصریح کرد: اسلام در حال پیروز شدن است؛ ببینید و بشنوید و می بینید.

 

 

سردار سلامی گفت: فلسطین یک ملت کاملاً محاصره شده که حتی رساندن کمک به او از زیرزمین و دریا و... سخت و از آسمان ناممکن است اما قدرت شان زبانه می کشد و راکت هایشان شلیک و استخوان های دشمن شکسته می شود  و دشمن افسرده می شود. در افغانستان در حالی که به ظاهر کسی آنها را تعقیب نمی کند از سایه خود می گریزند و سلاح های پیشرفته را خودشان منهدم می کنند و خود بر این عقب نشینی مفتضحانه مرثیه می سرایند و اعتراف می کنند دیگر جایی برای ماندن نیست.

 

 

وی با ضرس قاطع اعلام کرد: این منطقه دیگر برای دشمنان خدا امن نمی شود اما برای دوستان خدا برداً و سلاماً و برای دشمنان خدا یک جهنم است؛ در کنار این دو، تهاجم به رکن اصلی انقلاب و میدان وسیع عمل انقلاب یعنی سرزمین های اسلامی و تحریم همه جانبه ایران جزو دیگری از این توطئه خطرناک دشمنان خدا بود.

 

 

فرمانده کل سپاه افزود: آنها فکر می کردند با این سه جهت، می توانند ملت ایران را در بازی فینال به شکست و تسلیم وادار و از انقلاب پشیمان کنند و فکر می کردند اینها اسرار بازگشت به سرنوشت مسلمانان به خصوص ملت ایران است اما ملت آمد و در نبردهای بیرونی هم شهدای زیادی تقدیم شد و زیباترین شهید مقاومت حاج قاسم از اینجا بود؛ صبر و آگاهی و عزم مردم و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات و... دشمن را شکست و از مردم ما هم ناامید شد.

 

 

وی تأکید کرد: دشمن دیگر نقطه ای برای امید ندارد؛ نه سلاح ها به کمک آنها آمد و نه تکفیری ها به نیابت شان توانست کاری کنند و نه محاصره اقتصادی و نه امید بستن به مردم کاری نکرد، کسی به فراخوانی آنها اعتنا نکرد؛ تنها ماندند، بی اعتبار شدند و امروز افسرده اند و حال مقامات آمریکایی و صهیونیست ها را می بینید که بی عمل و سرگردان و مبهم و ناتوان هستند و این به دلیل استحکام درونی و قلب های متحد مسلمین است که دشمن را چنین عقب زده و قدرت اسلام در حال گسترش است.

 

 

سردار سلامی با اشاره به اینکه آنها فکر می کردند تهاجم به اصل نظام، فشار معیشتی، سیاسی و همه اینها می تواند مؤثر باشد و در کنار بیماری کرونا به دلیل اینکه ایران بعد از چین، مبتلا شد شادمان بودند که ایران در برابر کرونا دوام نمی آرود؛ اظهار کرد: اما سرزمین آنها به میدان فروپاشی نظام سلامت شان تبدیل شد و دیگر حرفی برای گفتن ندارند.

 

 

وی علت دوام آوردن ایران در برابر کرونا را حاکم بودن اسلام و انفاق دانست و ادامه داد: پایگاه های بسیج سرزمین جهاد شد؛ امروز جنگ ما همین است؛ دشمن می خواهد ما را خسته و ناامید کند اما بسیجیان ما این را می دانند، پایگاه ها را پُر و از آنجا به مردم کمک می کنند و هیچ بیماری پشت در بیمارستان نمی ماند و کسی از رنج معیشت کرونا در نمی ماند زیرا مردم در میدان هستند و این قاعده اسلام است.

 

 

سردار سلامی تصریح کرد: ما به برکت اسلام که ما را متحد و دلها را پیوند داد؛ پیروز شدیم، اسلام به ما برادری و میثاق آموخت؛ شما خوب میدان جنگ را شناختید؛ هر پایگاه مقاومت یک نظام کوچک اسلامی در محله خود است، هر کس نیازمند است بشتابید؛ حی علی خیر العمل؛ او را دریابید، او خود ما است ما ید واحد هستیم. کمک به مردم شفابخش است.

 

 

وی سئوال کرد: مگر می توان شاهد بود ما در رفاه باشیم اما کسی که یا در دین مثل ما و یا در انسانیت با ما برابر است آسیب ببیند؟ جوانان را کمک کنید. بسیجی فقط  سراغ کسی نمی رود که همه وجودش تنظیم باشد؛ بسیجی فرمول همه سختی ها است و مثل خورشید که بر همه می تابد، به همه گرما می بخشد.

 

 

سردار سلامی با توصیه به بسیجیان که از ملامت ها نترسید و از مشخصه های مجاهدان فی سبیل الله تواضع در برابر مؤمنین و سربلندی در برابر کفار است؛ تأکید کرد: جامعه با شما می ماند‌؛ ما در حال پیش روی هستیم. تازه اول کار است، تازه اموختیم چگونه پیش برویم و دشمن را جا بگذاریم لذا پایگاه ها مرجع حل مشکلات محله هستند.

کد خبر 1106551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha