وحدت و تقریب زمینه ساز رسیدن به امت واحده است

حجت الاسلام لطفیان گفت: پیامبر (ص) برای نهادینه کردن فرهنگ دفاع از مسلمانان مبعوث شد و شخصیتی بود که اصالت اسلام را بر مبنای صلح و دوستی در کل عالم مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم لطفیان» امروز در جشن میلاد رسول اکرم (ص) و گرامیداشت هفته وحدت و مراسم فارغ التحصیلی جمعی از طلاب مدرسه علوم دینی عرفانی آق قلا ضمن تبریک میلاد رسول اکرم (ص) پیامبر رحمت و مهربانی و میلاد امام جمعفر صادق (ع) گفت: ولادت با سعادت پبیامبر (ص) آغاز فصل جدیدی برای بشریت و سرآغازی برای رها شدن از چنگال جهالت و نادانی بود.

 

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت با اشاره به ویژگی های ممتاز نبی مکرم اسلام (ص) افزود: پیامبر (ص) شخصیت ممتازی که قبل از رسیدن به رسالت به امانت، اصالت، صداقت، شرافت، عبادت، زهد و عقلانیت، فضیلت، قناعت، سخاوت، تواضع، صبوری، نرم خویی، سازگاری و غیرت ورزی شهرت داشت.

 

وی با اشاره به اینکه، سخن گفتن درباره پیامبری که با رویی گشاده و با تبسمی بر لب هیچ کسی را ناامید نمی کرد، کار سختی است، افزود: امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه در وصف پیامبر (ص) می فرماید: پیامبر (ص) امین خداوند متعال در گرفتن معارف قرآن و حفاظت و حراست از وحی الهی و تبلیغ و ترویج و گسترش اسلام بود.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان اینکه، نجیب ترین و برگزیده ترین فرد در بین مردم از آغاز تا پایان خلقت، وجود با برکت پیامبر (ص) است، گفت: پیامبر گرامی اسلام، برگزیده بندگان خدا، امام رهمه و پیشوای رحمت است که سراسر زندگی ایشان رحمت و انسانیت بود.

 

وی با اشاره به اینکه، پیامبر (ص) قاعد و پیشتاز همه خیرات در عالم است، افزود: پیامبر گرامی اسلام مهد و کانون خیر و کرامت و بزرگواری بود که مبعوث شد تا انسان بزرگ و کامل کند.

 

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) گفت: پیامبر (ص) افق دید انسان را از زمین تا ملکوت گسترش داده است، گفت: این مهم به معنای مفتاح کرامت است و شخصیت پیامبر (ص) شخصیت عظیمی است که امین وحی و نجیب خلق و برگزیده عباد امام رحمت و قائد خیر و مفتاح کرامت می شود.

 

وی با اشاره به کلام امام زین العابدین (ع) در خصوص پیامبر (ص) گفت:  پیامبر (ص) شخصیتی است که خودش را در مسیر ترویج معارف قرآنی به رنج انداخت تا آنکه خداوند متعال فرمود که چقدر خود را به مشقت می اندازی که مردم قدم در مسیر انسانیت بگذارند.

 

حجت الاسلام لطفیان با باین اینکه، پیامبر (ص) در راه قرآن و هدایت بشریت از خانواده و خویشاوندان خود دل کند، افزود: امروز باید در مسیر پیامبر (ص) گام برداریم و این موضوع برای جامعه بسیار اهمیت دارد که پیامبر (ص) در برخی مواقع برای پیشرفت دین با دوری از خانواده مسیر دین را هموار می کرد.

 

وی با بیان اینکه، خدا و قرآن در کفه زندگی پیامبر (ص) سنگینی داشت، گفت: امروز انسان مومن باید بسنجد که کفه محبت به خدا و پیامبر (ص) در ترازوی زندگی اش سنگین تر است یا کفه مسائل دنیوی و مادی زندگی.


حجت الاسلام لطفیان با ذکر این مطلب که، مساله قوم گرایی، نژاد پرستی در محور زندگی پیامبر (ص) جایی نداشت، گفت: به تعبیر امروزی پیامبر (ص) نژاد پرستی نمی کرد و قوم سالاری روا نمی داشت در حالی که این موضوع مهم در زندگی امروز ما کم رنگ شده است.

 

وی با بیان اینکه، پیامبر (ص) با افرادی که در دور دست ها اهل مودت و احترام بودند دست دوستی می داد و با نزدیکان خود که دست دشمنی داشتند، دوری می کرد، گفت: این مهم معیار اساسی و حقیقی پیامبر (ص) بود یک معیار با ارزش و نابی که برای جامعه نیاز است.

 

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت با ذکر این مطلب که اگر سفره زندگی ما محل ترویج و پرورش معارف ناب پیامبر (ص) باشد عذاب الهی وارد حریم زندگی ما نخواهد شد، گفت: حضرت علی (ع) می فرماید پیامبر (ص) و استغفار دو پایه مهم و اساسی امنیت در زندگی بشر است که هرچقدر مستحکم تر باشد بنیان زندگی بشریت تقویت خواهد شد.

 

وی، استغفار را خیرخواهی و خیراندیشی عنوان کرد و افزود: مهمترین فصل زندگی پیامبر (ص) خیرخواهی بود و امت اسلامی باید نسبت به هم خیرخواه و خوشبین باشند زیرا که بعث پیامبر (ص) در مسیر خیرخواهی و رحمت بشریت بنا نهاده شده است.

 

حجت الاسلام لطفیان، فصل مهم گمشده امروز جامعه اسلامی را جلوه رحمت و خیرخواهی بی منت پیامبر (ص) عنوان کرد و گفت: جلوه رحمت پیامبر (ص) برای کل بشریت بود و آن حضرت برای بالا بردن اندیشه و تفکر امت اسلام مبعوث شد.

 

وی با بیان اینکه، در اندیشه پاک پیامبر (ص) توهین جایگاهی نداشت، افزود: اگر به پیامبر (ص) جسارت و توهینی هم می شد انتقام نمی گرفت چون اصلا پیامبر (ص) اهل درگیری و کینه توزی نبود و این ویژگی مهم باید الگوی امروز امت اسلامی باشد که به مقدسات هم توهین نکنند و اندیشه پاک آنها در مسیر پیشرفت و اعتلای دین مبین اسلام باشد.

 

حجت الاسلام لطفیان گفت: احسان پیامبر گرامی اسلام با پیش شرط نبود و باید تلاش کنیم تا این فرهنگ و معارف ناب و نورانی در نزدگی امروزمان نهادینه کنیم.

 

وی با بیان اینکه، شخصیت های ممتازی مثل حضرت ابراهیم (ع)، حضرت عیسی (ع) و حضرت موسی (ع) مبعوث شدن پیامبر (ص) را بشارت داده بودند، گفت: امروز اگر امت اسلامی نگاه محمدی داشت آیا راضی به اختلاف، دودستگی، تفرقه و تشدد می شد؟ انتخاب امت اسلام اگر برادری و وحدت امت اسلامی باشد باید در برابر مستکبران مقاومت کرده و مسیر ناب پیامبر (ص) را دنبال کنیم.

 

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت با بیان اینکه، پیامبر گرامی اسلام در پی اندیشه امت واحده در پیروی از قرآن بود، گفت: جنگ مذهبی بنیان زندگی مسلمانان را متزلزل می کند زیرا پدیده شومی است که استکبار آن را دنبال می کند و با ایجاد اختلاف در اندیشه دودستگی بر می آیند.

 

وی با بیان اینکه، ایجاد بدبینی و نفرت، کینه توزی با برادر دینی و جنگ مسلمان با مسلمان نقشه شوم دشمن است،  تاکید کرد: قطعا اندیشه ای که درصدد ایجاد دودستگی و اختلاف بین برادران دینی است در پازل دشمن نقش آفرینی می کند.

 

حجت الاسلام لطفیان، با تاکید براینکه، اصل وفای به عهد به عنوان لازمه پیشرفت امت اسلامی ضرورت دارد، گفت: پیامبر (ص) مبعوث شد تا خشونت امت اسلامی رخت بربندد و محبت را جایگزین آن کند و پایگذار زندگی مسالمت آمیز در بین امت اسلامی باشد.

 

وی با اشاره به اینکه، مسئله وحدت و تقریب امت واحده برای پیامبر (ص) اهمیت داشت، خاطرنشان کرد: وحدت و تقریب زمینه ساز رشد امت تا رسیدن به امت واحده است و پیامبر (ص) برای نهادینه کردن فرهنگ دفاع از مسلمانان مبعوث شد و شخصیتی بود که اصالت اسلام را بر مبنای صلح و دوستی در کل عالم مشخص کرد.

کد خبر 1106568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha