مدهامتان، یکی از مسابقات معتبر قرآنی کشور است

طاهریان با بیان اینکه مسابقات قرآنی مدهامتان به یک مسابقه معتبر در میان جامعه قرآنی کشور تبدیل شده است؛ گفت: فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بر دو محور اصلی قرآن و عترت و در دو حوزه فرهنگی و فرهنگی بنا نهاده شده و از این دو بخش خارج نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مرتضی طاهریان» شامگاه سه شنبه (27 مهر) در مراسم افتتاحیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ضمن گرامیداشت هفته وحدت بیان کرد: اگر نام خود را مسلمان گذاشتیم و افتخار پیرو مکتب پیامبر گرامی اسلام را داریم باید به این باور برسیم که اگر نسبت و پیوند خود را با قران روشن نکرده باشیم قطعا در دینداری ما خلل جدی به وجود می آید.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور افزود: هنگامی که ما با چالش و مشکلات مواجه می شویم با نگاهی دقیق به وضعیت فعلی خود می بینیم که با آموزه های قرآن کریم فاصله جدی گرفتیم، اگر مدعی دوستدار امام رضا هستیم که به واقع هستیم و ارادت داریم و به این ارادت افتخار می کنیم باید همان سیره ای که حضرت در ارتباط با قرآن کریم داشتند را ما نیز داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه در روایات آمده است که امام رضا (ع) هر سه روز یک بار ختم قرآن داشتند و فرموده اند:" زودتر از سه روز هم می توانم قرآن را ختم کنم اما به آیات قران که می رسم تفکر، تامل و اندیشه می کنم و همین موجب می شود سه روز طول بکشد"؛ گفت: حال ما چقدر با قرآن مانوس هستیم؟ امروز چالش هایی که جامعه اسلامی با آن مواجه است به دلیل فاصله گرفتن از آموزه های قرآنی است.

 

طاهریان با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت؛ بیان کرد: نام گذاری این هفته به نام هفته وحدت نشان از اهمیت وحدت بین جامعه اسلامی دارد اما به واقع چقدر تلاش کردیم جریان وحدت را در جامعه اسلامی تقویت کنیم و آیا بعضی از حرکت هایی که از افراطیون مختلف انجام می شود با آموزه های قرآن سازگاری دارد؟ به دلیل وجود افرادی افراطی در افغانستان دو هفته پیاپی شاهد شهادت جمع کثیری از شیعیان و محبین اهل بیت (ع) بودیم.

 

وی افزود: از طرف دیگر برخی از افراطیون با سخنان و گفته های ناثواب خود شرایطی ایجاد می کنند که این اختلافات تشدید شود بنابراین اگر مدعی هستیم پیرو قرآن و مکتب پیامبر (ص) هستیم باید به گونه ای دیگر رفتار کنیم و به گونه دیگری عمل کنیم.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مجموعه ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور این افتخار را داشته و دارد که فعالیت های آن بر دو محور اصلی قرآن و عترت و در دو حوزه فرهنگی و فرهنگی بنا نهاده شده و از این دو بخش خارج نیست.

 

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی مدهامتان به یک مسابقه معتبر در بین جامعه قرآنی کشور تبدیل شده است ؛ تصریح کرد: اگر امروز می بینیم در بسیاری از مساجد، ادارات، حسینیه ها و در هر محفلی که نماز جماعتی برپاست بعد از نماز جماعت یک صفحه قرآن تحت عنوان طرح «تلاوت نور» خوانده می شود به از برکات همت اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه های ستادی و استانی است.

 

طاهریان بیان کرد: هر کجا که فعالیت های ما با قرآن کریم و عترت پیوند داشته است آن فعالیت ماندگاری بیشتری داشته است، در عرصه شعر، فیلم و هر فعالیتی که برگرفته شده از مفاهیم قرآن کریم و فرمایشات معصومین است آن شعر و فیلم ماندگاری آن نسبت به اشعار و فیلم های دیگر بیشتر است لذا اگر این پیوند برقرار باشد میزان ماندگاری و اثرگذاری آن فعالیت به مراتب بالاتر و بااهمیت تر است.

 

وی با اشاره به کرونا و محدویت هایی که در برگزاری برخی محافل ایجاد کرد؛ گفت: کرونا به ما درسهای زیادی داد از جمله اینکه قدر محافل خود را بیشتر بدانیم.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در موضوع قرآن و حفظ قرآن کریم اشاره کرد و افزود: فراموش نکنیم حضرت آقا دغدغه های بسیاری در ارتباط با موضوع قرآن دارند و در جلسات متعدد به تربیت حافظان قرآن کریم تاکید کرده اند اما ما در این خصوص فاصله زیادی داریم و این زیبنده جامعه ما نیست، امیداریم این مطالبه آفا را جامعه عمل بپوشانیم و روزی برسد که به واقع حافظ قرآن و انس واقعی با قرآن داشته باشیم .

 

کد خبر 1106589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha