نظام تامین مالی کشور نیاز به بازآفرینی دارد

حسینی با بیان اینکه نظام تامین مالی کشور نیاز به بازآفرینی دارد، گفت: ۸۰ درصد نیاز‌های مالی از نظام بانکی تامین می‌شود که این کار را مشکل کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سید شمس الدین حسینی، رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی شب گذشته (سه شنبه 27 مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه نظام تامین مالی کشور نیاز به بازآفرینی دارد، گفت: ۸۰ درصد نیاز‌های مالی از نظام بانکی تامین می‌شود که این کار را مشکل کرده است و باید به دیگر بخش‌های درآمدی توجه کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه نباید انتظار داشته باشیم هر میزان منابع نیاز داریم، می‌توانیم از سیستم بانکی تامین کنیم، گفت: وجود اطلاعات نامتقارن در سیستم بانکی موجب انتخاب نادرست مشتری به وسیله بانک‌ها شده است و بر این اساس برخی مشتری‌ها منابع را به انحراف می‌برند.

 

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام اعتبارسنجی و تامین رتبه بانکی، توسعه لازم را نیافته است البته نباید این کار فقط به وسیله بانک‌ها انجام شود بلکه باید موسسات اعتبار سنجی ایجاد کنیم، گفت: باید نظام اطلاعاتی منسجمی برای استفاده بانک‌ها از آن وجود داشته باشد.

کد خبر 1106642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha