حرکت در مسیر اختلاف و تفرقه افکنی بازی در میدان دشمن است

حجت‌الاسلام نورزاد با بیان اینکه اختلاف افکنی مساوی با خروج از دین معرفی شده است گفت: اگر کسی در مسیر اختلاف و تفرقه افکنی حرکت بکند در میدان دشمن بازی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «مجتبی نورزاد» شامگاه سه‌شنبه( 27 مهر) در برنامه گفت‌وگوی خبری در تشریح معنای وجودی کلمه وحدت شیعه و اهل سنت اظهار داشت: قطعا منظور از وحدت بین شیعه و اهل سنت به معنای یگانگی در اعتقاد، دست برداشتن از اصول اعتقادی خاص و انصراف از آن مذهب نیست. 

 

امام جمعه تالش یکپارچگی آحاد مردم جامعه را معنای وحدت دانست و عنوان کرد: آنچه را مورد تاکید شریعت و امامین انقلاب بوده این است که شیعه و اهل سنت ید واحده بشوند و روی نقاط مشترک تمرکز کرده اختلاف را کنار بگذارند و در مقابل جهان استکبار که تمام تلاشش را برای خشکاندن اسلام می‌کند متحد باشند.

 

نورزاد با بیان اینکه آیات قرآن کریم و روایات مملو از توصیه به اتحاد، انسجام و حفظ یکپارچگی است تصریح کرد: قرآن کریم آحاد جامعه را برادر خوانده است و توصیه‌های فرآوانی به وحدت شده که آیه 103 سوره مبارکه آل عمران واعتصموا بحبل الله جمعیا ولاتفرقوا به معنی همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید نمونه بارز آن محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه طبق آیاتی از سوره آل عمران اختلاف افکنی مساوی با خروج از دین معرفی شده است ابراز داشت: این نشان می‌دهد که اگر کسی در مسیر اختلاف و تفرقه افکنی حرکت بکند در میدان دشمن بازی کرده و به هیچ وجه شارع مقدس، قرآن کریم، آیات ما و نبی مکرم اسلام(ص) از این حرکت او راضی نیست.

 

امام جمعه تالش پیامدهای درونی و بیرونی ایجاد اختلاف و نبود اتحاد در صفوف مسلمانان شیعه و اهل سنت را برشمرد و افزود: پیامد درونی اختلاف این است که هر لحظه احتمال دارد آتش جنگ و درگیری در چنین جامعه‌ای شعله‌ور شود که اگر به کشورهای منطقه نظیر سوریه و عراق نگاه کنیم، مصداق این امر را می‌بینیم.

 

نورزاد استفاده دشمن و استکبار جهانی از شکاف بین مسلمانان برای متفرق کردن جامعه اسلام را مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: آبروی کشوری که دچار اختلافات شدید است از بین می‌رود و به بیان دیگر کشوری که دارای اختلاف، تفرقه و عدم انسجام لازم بین آحاد مردم است در نگاه جامعه بین‌الملل تضعیف می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه اسلام به دلیل داشتن مضامین بلند و ژرف قلب‌ها را تسخیر می‌کند اظهار داشت: طبق اذعان تحلیلگران دول غربی، حجم گرایش به دین اسلام در کشورهای غربی و اروپایی بسیار زیاد است بنابراین دشمن ابزارهای مختلفی را برای اینکه با گسترش اسلام مقابله کند، به‌کار می‌بندد و برای این امر برنامه‌ریزی می‌کنند.

 

امام جمعه تالش تقویت نگاه جامد نسبت به محیط پیرامون و ایجاد تکفیری‌هایی مانند داعش را بخشی از توطئه غرب برای مقابله با اسلام دانست و خاطرنشان کرد: در برهه‌ای دیگر از این تاکتیک پیچیده دول غربی می‌بینیم که چگونه حاکمیت‌ها را مسموم و در مقابل حاکمیت‌های همسو با خود را در جهان اسلام تقویت می‌کنند.


 

کد خبر 1106656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha