​توجه به شعائر مشترک دین مبین اسلام از راه‌های حفظ اتحاد است

​حجت‌الاسلام شیخ توجه به شعائر مشترک دین مبین اسلام را از راه‌های حفظ اتحاد دانست و گفت: با تکیه بر اصول و مبانی دینی می‌توان به اتحاد و انسجام لازم در جامعه دست پیدا کرد.

حجت‌الاسلام «عزت شیخ» در گفتگو با شبستان عواملی که مانع وحدت اسلامی شده است را برشمرد و اظهار داشت: حکومت اسلام از یک سرمایه معنوی که مبتنی بر وحی الهی است یعنی وحدت و انسجام برخوردار است.

 

مدیر حوزه علمیه محمدیه برادران اهل سنت تالش با بیان اینکه کسانی هستند که مدام علیه اسلام توطئه می‌کنند ابراز داشت: دشمن برنامه‌ریزی دقیقی انجام می‌دهد تا جامعه و حکومت اسلامی را به هر نحو ممکن دچار مشکل کند اما آن مهمی که می‌تواند مانع این اتفاق بزرگ و تفرقه بین مسلمین باشد، اتحاد است.

 

شیخ عدم آگاهی از متون و مبانی دینی را هم از دیگر عوامل دخیل در ایجاد تفرقه بین مسلمانان در جهان دانست و تصریح کرد: گاه شاهدیم که دولت‌های غربی برای استفاده از ذخایر ارزشمند و ثروت دول اسلامی اقدام به تفرقه‌افکنی می‌کنند تا از عدم انسجام به وجود آمده بتوانند به نفع خود بهره‌برداری کنند.

 

وی برخوردهای ناثواب و ناصحیح، تحریک احساسات، تهمت‌ها و رفتارهایی که از برخی سر می‌زند را هم از دیگر عوامل ایجاد تفرقه در جامعه اعلام کرد و گفت: آموزش‌هایی که مراکز علمی و نهادهایی مانند آموزش و پرورش می‌توانند بدهند در امر اتحاد و انسجام جامعه مؤثر واقع می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه محمدیه برادران اهل سنت تالش با بیان اینکه نباید اجازه داد برداشت از دین یک برداشت افراطی، شخصی و سلیقه‌ای شود نقش مراکز علمی و آموزش و پرورش را در این بخش مهم خواند و افزود: اگر آموزش‌ها درست شود قطعا جلوی بسیاری از مشکلات گرفته خواهد شد.

 

شیخ توجه به شعائر مشترک دین مبین اسلام که همه به آن اتفاق نظر دارند را یکی از راه‌های ایجاد و حفظ اتحاد دانست و خاطرنشان کرد: بدون شک نه تنها در دین بلکه در همه فنون و مباحث علمی نیز برداشت‌های مختلفی وجود دارد اما با تکیه بر اصول و مبانی دینی می‌توان به اتحاد و انسجام لازم دست پیدا کرد.


 

کد خبر 1106655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha