رکاب زنی ۲ کیلومتری دانش آموزان سرایانی

همایش دوچرخه سواری با شرکت بالغ بر صد دانش آموز سرایانی تحت عنوان پویش «من هم واکسن می زنم» به مناسبت هفته تربیت بدنی در مقطع متوسطه اول شهر سرایان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «امین شقاهی» کارشناس تربیت بدنی آموزشگاه های سرایان امروز (۲۸ آبان) در حاشیه این آیین با بیان اینکه جمعیت زیادی از مردم این شهرستان را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند، گفت: بی‌توجهی به سلامت جمعیت دانش‌آموزی خصوصا در بحث ورزش سبب خواهد شد این قشر دچار خمودگی و سستی شوند.

 


وی با اشاره به اهمیت سلامت عمومی جامعه و توسعه ورزش‌های همگانی در این شهرستان اظهار داشت: ورزش همگانی و تحرکات بدنی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر سلامت جامعه است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

 


این کارشناس تربیت بدنی افزود: در تلاش برای استمرار برگزاری همایش‌های عمومی به مناسبت‌های مختلف با حضور علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در این شهرستان هستیم.

 


وی ترویج و تبلیغ فرهنگ دوچرخه‌سواری و ایجاد رغبت بیشتر جوانان به ورزش همگانی را از اهداف این طرح دانست و گفت: در پایان این همایش به قید قرعه به ۱۰ نفر از شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.

 


شفاهی با بیان اینکه همایش دوچرخه‌سواری امروز، در قالب طرح ملی  پویش «من واکسن می زنم» برگزار شد، دوچرخه‌سواری یکی از رشته‌های پرطرفدار در میان جوانان و نوجوانان سرایانی است.

 


در این همایش شرکت کنندگان مسیر ۲ کیلومتری میدان آزادی تا پارک پامچال شهر سرایان را رکاب زدند.

 


هفته تربیت بدنی همه‌ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و آثار کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش‌های همگانی برگزار می‌شود.

 


همایش فوق توسط تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان سرایان با مشارکت شبکه بهداشت و درمان و همکاری فرماندهی نیروی انتظامی و اداره ورزش و جوانان سرایان برگزار شد.

 

 

کد خبر 1106660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha