«بهترین» شهردار بیرجند/ چشم انتظاری رئیس شورا برای ابلاغ حکم!

رئیس شورای شهر بیرجند گفت: شورای شهر بیرجند ۲۰ روز گذشته «بهترین» را به عنوان شهردار منتخب به وزارت کشور معرفی کرده و به زودی ابلاغ شهردار بیرجند توسط وزارت کشور زده خواهد شد.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی:  با گذشت دو ماه و نیم از تشکیل شورای شهر بیرجند هنوز شهردار بیرجند مشخص نشده است و این موضوع سبب نگرانی مردم شده است چراکه تا زمان تعیین شهردار خیلی از برنامه ها قابلیت اجرا نداشته، مدیریت شهری بی متولی و سرپرست شهرداری بر اساس قانون اختیارات کافی برای تصویب مصوبات بلند مدت ندارد.

 

گمانه زنی های زیادی برای شهردار منتخب بین پنج گزینه «مهدی بهترین، علی عدل، انوری، عظیم زاده و کمیلی دوست» در فضای مجازی منتشر شد که سرانجام «مهدی بهترین» به عنوان بیست و هفتمین شهردار بیرجند با اکثریت آراء انتخاب شد.

 

پیش از این طبق بیانات یکی از اعضای شورا «مرتضی یزدان شناس»: طبق نظر سنجی ها 70 درصد مردم نظرشان بر انتخاب شهردار قبلی بوده اما به خاطر فشارهایی که برای انتخاب شهردار بومی وجود داشت دکتر «بهترین» به عنوان بیست و هفتمین شهردار انتخاب شد.

 

با این حال با یک گشت و گذار در فضای مجازی می توان به طور شفاف متوجه شد که دکتر «بهترین» با تخصص پزشکی مورد اقبال عموم مردم شهر بیرجند نیست چراکه معتقدند یک شهردار با تخصص پزشکی نمی تواند اقدام خوبی برای کارهای عمرانی و یا بافت فرسوده شهر بیرجند انجام دهد.

 

اعضای شورا شهر بیرجند نیز به دنبال این نگرانی مردم اعلام کرده اند: مردم نگران نباشند، عملکرد شهردار جدید بعد از 6 ماه کاری بررسی خواهد شد.

 

«علیرضا محمودی راد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند در خصوص بلاتکلیفی پست شهرداری بیرجند، اظهار کرد: برای انتخاب شهردار بیرجند منتظر تصمیم وزارت کشور هستیم.

 

رئیس شورای ششم شهر بیرجند با بیان اینکه بعد از معرفی شهردار توسط وزارت کشور اقدام لازم و اطلاع رسانی انجام خواهد شد، گفت: شورای شهر بیرجند 20 روز گذشته گزینه مورد نظر خود را به وزارت کشور معرفی کرده است.

 

محمودی راد با اشاره به اینکه شایعات زیادی برای انتخاب شهردار در فضای مجازی منتشر شده است، بیان کرد: گزینه مورد نظر شورای شهر برای شهردار شدن هیچ تغییری از ابتدا نداشته است و از ابتدا دکتر بهترین به عنوان گزینه مورد توافق اعضا، به وزارت کشور معرفی شده است.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان مبنی بر اینکه چه زمانی حکم شهردار ابلاغ خواهد شد، گفت: خبری ندارم اما مشکلی نیست؛ به زودی ابلاغ شهردار بیرجند توسط وزارت کشور زده خواهد شد.

 

کد خبر 1106670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha