در برابر تفرقه افکنان و استکبار جهانی هوشیار باشیم

حجت‌الاسلام صالحی با بیان‌اینکه سیره و سبک زندگی پیامبر اسلام برای همه دوران و اعصار جوابگو است، گفت: ایجاد تفرقه و به جان هم انداختن مسلمانان توطئه دشمنان و استکبار جهانی است و باید در مقابل‌ توطئه‌هایشان هوشیار باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام«ناصر صالحی» در مراسم جشن هفته وحدت که شب گذشته(سه‌شنبه، ۲۷ مهر) در مسجد حضرت رسول اکرم(ص) روستای عنبران برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید هوشنگ وطن‌دوست تنها شهید این روستا،اظهارکرد: شهید وطن‌دوست جان و خون خود را تقدیم اسلام، انقلاب و وطن کرد و اقتدار و امنیت کشور را مدیون خون پا آنان هستیم.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بندر آستارا با بیان‌اینکه سیره و سبک زندگی پیامبر اسلام برای همه دوران و اعصار جوابگو است، افزود: اگر زندگی همراه با آرامش، آسایش، محبت و صمیمیت می‌خواهیم در گروی عمل به سیره حضرت محمد(ص) است.

 

وی با اشاره به اینکه مطالعه سیره حضرت محمد(ص) برای مسلمانان لازم است،تصریح‌کرد: غربی‌ها سالیان سال از لحاظ انسانی و اخلاقی از ما عقب‌ترند چرا که اندکی از سبک و سیره پیامبر در زندگی ما جاری است.

 

حجت‌الاسلام صالحی گفت: اگر با قرآن انس بگیریم و تعالیم پیامبر رحمت و مهربانی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم تسلیم غرب و شرق نمی‌شویم.

 

امام جمعه موقت بندر آستارا با بیان‌اینکه غربی‌ها دل‌شان به حال مسلمانان نمی‌سوزد و آنها به دنبال منافع خودشان هستند،خاطرنشان‌کرد: ایجاد تفرقه و به جان هم انداختن مسلمانان توطئه دشمنان است تا از این راه به منافع‌شان برسند که باید در مقابل‌ توطئه‌هایشان آگاه و بصیر بوده و با هم اتحاد داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام صالحی علما را پرچمداران بصیرت دانست و اظهارکرد: روحانیون و علما مردم را از توطئه‌های دشمنان آگاه کنند تا دشمنان در رسیدن به اهداف‌شان ناکام بمانند.

 

 

* اقتدار و عزت کشور نتیجه وحدت است

حجت‌الاسلام«جابر عباداللهیان» نیز در این مراسم با تبریک هفته وحدت،اظهارکرد: اقتدار و عزت کشور نتیجه وحدت است.

 

امام جمعه اهل سنت مسجد حضرت رسول اکرم(ص) روستای عنبران بندر آستارا با بیان‌اینکه یکی از اهداف مبعوث شدن پیامبر سیر فرهنگ بشریت از تفرقه و اختلاف به سوی اتحاد و همدلی بود، افزود: وجود پیامبر سبب وحدت شد و در قبل از بعثت حضرت آن منطقه در دشمنی بودند و برادر کشی می‌کردند که پس از بعثت حضرت محمد(ص) مردم منطقه به امت واحد و منسجم تبدیل شدند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی به نام وهابیت و یکی به نام بهائیت تیشه به ریشه اسلام می‌زنند، تصریح‌کرد: حامیان این فرقه‌ها دشمنان اسلام هستند تا با ایجاد تفرقه در بین مسلمین با اهداف‌شان برسند اما مطمئن باشند در رسیدن به اهداف‌شان با اتحاد، همدلی و بصیرت مسلمین ناکام می‌مانند.

 

حجت‌الاسلام عباداللهیان خاطرنشان ساخت: بیشتر به هم محبت کنیم تا روز به روز وحدت ما بیشتر شود.

کد خبر 1106685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha