دشمن از اختلاف فرهنگی و فکری میان مسلمانان در ایجاد تفرقه بهره می برد

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به کشتار دسته جمعی مسلمانان در مسجد عراق برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان توسط استکبار گفت: دشمن از اختلاف فرهنگی و فکری میان مسلمانان در ایجاد تفرقه بهره می برد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سید رضا اکرمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد هفته وحدت گفت: در حال حاضر در تاریخ 1400 شمسی قرار داریم و با سه موضوع مواجه هستیم، ابتدا اینکه انقلاب اسلامی در طی چهل سال اخیر بسیاری از معادلات فکری، فرهنگی و اعتقادی دنیا را بر هم زده است و در دنیا امروز عقیده حرف اول را می زند و اعتقادات در دنیا از بازار گرمی برخوردار است.

 

عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: مردم واقعا در قرن جدید به اسلام روی آوردند به طوری که پیش بینی شده است در سال 2050 اسلام از بیشترین جمعیت در جهان برخوردار است. این موضوع به برکت جمهوری اسلامی است که توجه خاصی و ویژه به اعتقادات و اسلام شده است که ما باید این موضوع را ارزشمند و گرامی بداریم.

 

حجت الاسلام اکرمی ادامه داد: رشد اسلام موجب شده است که برخی موضع اسلام هراسی و اسلام ستیزی را مطرح کرده و به جنگ اسلام از نظر اعتقادات و اخلاقیات و رفتار و کردار بیایند به طوری که مشاهده می کنیم بیشتر گرفتاری های مسلمانان در خاورمیانه و در کشورهایی مانند افغانستان، لبنان، یمن و سوریه است. امروز به شدت دنیای غرب تصمیم بر تفرقه و به جان هم انداختن مسلمانان دارد و از این طریق دردسرهای سنگینی را برای جهان اسلام ایجاد کرده است.

 

وی گفت: ما جنگ هشت ساله را پشت سر گذاشتیم اما امروز یمن با جنگ هشت ساله دست به گریبان است، سوریه نیز با نوع دیگری از این جنگ مواجه بوده است. اکنون اسلام ستیزی یک موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد.

 

حجت الاسلام اکرمی تصریح کرد: میان رشد اسلام و اسلام ستیزی عده ای مانند جمهوری اسلامی باید به فکر وحدت مسلمانان باشند و مسلمانان را حول قرآن کریم، پیامبر اسلام و حج جمع کنند و بگویند با این مشترکات مسلمانان یکدیگر را یاری، تعاون و تفاهم کنند و به برکت ولایت پیامبر گرامی اسلام (ص) هفته وحدت را گرامی بدارند.

 

وی گفت: مسلمانان از گروه های مختلف باید بنشینند، علما و عقلا از ادیان مختلف اسلامی کنار یکدیگر جمع شوند و ببینند موانع رشد و توسعه اسلام چیست و چه عواملی موجب وحدت روزافزون و رفع مشکلات جهان اسلام می شود و چه نکاتی ادیان مختلف اسلامی را از یکدیگر دور می کند.

 

حجت الاسلام اکرمی اظهار کرد: دشمن می کوشد گاهی با جنگ و گاهی با ایجاد تفرقه مسلمانان را درگیر کند که البته ما هشت سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتیم. دشمن با این روش به این نتیجه می رسد که با جنگ نظامی نمی توانند به نتیجه ای در میان کشورهای اسلامی برسد بلکه باید با جنگ فکری و فرهنگی به کار خود ادامه دهند، به همین دلیل از اختلافات میان مسلمانان بهره می برند تا بتوانند در رسیدن به هدف تفرقه میان آنها موفق باشند و آنها را در مقابل یکدیگر قرار دهند به طوری که در افغانستان در مسجد در هنگام نماز جمعه با عملیاتی انتحاری و یا شیوه های دیگر مسلمانان را به جان یکدیگر می اندازند و کشتار دسته جمعی آنها را رقم می زنند تا آنها را بترسانند و بگویند اسلام را رها کنید و به آن بها ندهید.

 

حجت الاسلام اکرمی اظهار کرد: دشمن اعلام می کند بها دادن به اسلام با چنین نتایجی مواجه می شود و با شیوه اسلام هراسی و اسلام ستیزی قصد جلوگیری از رشد و توسعه اسلام در دنیا را دارند تا بتوانند از این راه به مقاصد پلید خود در ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی برسند.

 

 

کد خبر 1106703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha