اجرای طرح دانش بنیان و فن آورانه خدمات کشاورزی پهپادی در کمیته امداد

وطن‌پرست از توانمندسازی فنی مهارتی و اقتصادی مددجویان کمیته امداد خوزستان از طریق اجرای طرح دانش بنیان و فن آورانه خدمات کشاورزی پهپادی خبر داد.

«حسین وطن‌پرست» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: کمیته امداد خوزستان با همکاری شرکت پرواز یاران سیرنگ، به عنوان راهبر پیشران، کارگاه آموزشی اجرای طرح فن‌آورانه نوین و دانش‌بنیان خدمات کشاورزی پهپادی را در قالب الگوی راهبری شغلی و در یک برنامه فشرده در مجتمع فرهنگی تربیتی شیخ انصاری در شهرستان دزفول اجرا کرد.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان افزود: توانمندسازی و ارتقای سطح درآمد اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد از طریق اجرای طرح‌های خدمات کشاورزی پهپادی عملیاتی شده و در حال توسعه آن در مقیاس کشوری هستیم.

 

وی اضافه کرد: در این کارگاه آموزشی که برای 65 نفر اجرا شد، استان خوزستان علاوه بر کارآموزان درون استانی، میزبانی و پشتیبانی مددجویان کارآموز استان‌های لرستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری را به عهده داشت.

 

وطن‌پرست تصریح کرد: این طرح دارای سه دوره آموزشی توجیهی، مقدماتی و پیشرفته است که 2 دوره آن طی شده و در هفته آینده دوره پیشرفته آن با کسب مدرک خلبانی پهپادی برای شرکت‌کنندگان موفق و پرداخت تسهیلات خرید پهپاد سمپاش به پایان خواهد رسید و کار و اشتغال مددجویان به طور عملیاتی در مزارع و باغات انجام خواهد شد.


وی با بیان اینکه از مزایای کاربرد این پهپادها می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف سم به میزان 30 تا 50 درصد، آب به میزان 90 درصد و امکان انجام عملیات در مناطق صعب‌العبور و برای نخیلات اشاره کرد یادآور شد: این پهپادها هر هکتار را در هفت الی 10 دقیقه سمپاشی و از تخریب زمین و مزارع توسط تراکتور جلوگیری می کنند.

 

کد خبر 1106741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha