سران کشورهای اسلامی به خود بیایند و برای تقویت وحدت تلاش کنند

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسلمانان می توانند با وحدت به جریان قوی در جهان تبدیل شوند، گفت: سران کشورهای اسلامی به خود بیایند و برای تقویت وحدت تلاش کنند.

محمد مهدی زاهدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی شبستان با اشاره به هفته وحدت گفت: موضوع امت واحده اسلامی مسئله ای است که در ادبیات قرآنی ما به آن اشاره شده است و پیامبر عظیم الشان اسلام نیز به صراحت در مورد آن صحبت کرده اند اما متاسفانه در طول تاریخ جریانات استکباری با نفوذ د ر درون امت اسلامی باعث تفرقه شدند و بعضا مسلمانان را مقابل هم قرار دادند تا بتوانند به اهداف خودشان برسند.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در طول یک سال گذشته و به ویژه 20 سال اخیر جریاناتی مثل القاعده، تکفیری و داعش که دست پرورده آمریکا بود به اسم مسلمانی به جان مسلمانان افتادند و فجایع زیادی را برای جامعه مسلمانان رقم زدند. حقیقتا اقدامات و جنایاتی که این گروه ها انجام دادند جای تاسف دارد.

 

وی تصریح کرد: فلسطین مهمترین محوری است که مسلمانان می توانند حول آن به وحدت برسند. برخی از سران کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی می نشینند، توافق نامه و موافقت نامه امضا می کنند و ارتباطات سیاسی برقرار می کنند. این مسئله نشان می دهد که بحث وحدت در دل برخی از سران کشورهای اسلامی فقط در حد یک شعار توخالی است.

 

وی با بیان اینکه برخی از سران کشورهای اسلامی در زمین استکبار و صهیونیسم بازی می کنند، گفت: اگر همه به صورت واقعی با هم باشیم و همراه و هم رای باشیم، امت اسلامی می تواند به عنوان جریان قوی در جهان اسلام حضور یابد.

 

زاهدی تصریح کرد: امت اسلامی وقتی واحد و همراه باشند، رای شان در مجامع بین المللی تعیین کننده است و همین مسئله به امنیت و توسعه اقتصادی و سیاسی آنها نیز کمک می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم سران کشورهای اسلامی به خود بیایند و امت اسلامی وحدت خود را تقویت کند.

 

کد خبر 1106766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha