تقویت وحدت در جامعه مسلمانان نیازمند سیاست راهبردی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای تقویت وحدت بین مسلمانان باید سیاست راهبردی و درازمدت تعیین شود، گفت: خداوند راه ایجاد وحدت در جامعه مسلمین را مراجعه به کتاب و فرمایش پیامبران عنوان کرده است.

حجت الاسلام حسین میرزایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه وحدت نباید به عنوان یک تاکنیک بلکه یک استراتژی در جهان اسلام در نظر گرفته شود، گفت: تفاوت تاکتیک با استراتژی این است که استراتژی یک راهبرد درازمدت و بلندمدت است و در طول زمان سعی می شود از آن پیروی شود اما تاکتیک یک راهبرد کوتاه مدت است و به اقتضای شرایط روز سیاست و تدبیری اندیشیده می شود و بعد نیز تمام می شود.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند ما باید در رابطه با بحث وحدت استراتژی داشته باشیم به معنی این است که سیاست موقت و اینکه وسط راه بقیه متحدین را به حال خود رها کنیم را نداشته باشیم بلکه سیاستی راهبردی و درازمدت تعیین کنیم.

 

وی تصریح کرد: راه ایجاد وحدت در آیه 213 سوره مبارکه بقره تعیین شده است و در واقع در این آیه استراتژی و راهبرد ایجاد وحدت بین مومنین و اهل مذاهب مختلف ترسیم شده است. مراجعه به کتاب خدا و فرمایش پیامبران و ایمان و علم از مهمترین استراتژی های ایجاد وحدت است.

 

وی گفت: وقتی اختلاف پیش از علم به وجود می آید بسیار مبارک است چرا که باعث تضارب آرا می شود و در این مسیر حق از باطل مشخص می شود اما وقتی علم و آگاهی به دست می آید و پس از علم اختلاف ایجاد می شود، اینجا هوای نفس مسلط شده است و  اختلافات بیشتر می شود لذا به همین دلیل خداوند در آیه 213 سوره بقره راهکار اینکه چگونه مومنین متحد شوند را ترسیم کرده است.

کد خبر 1106778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha