پیامبر اسلام (ص) به عنوان مهمترین نماد وحدت بین مسلمانان است

سروری، گفت:پیامبر اسلام (ص) به عنوان مهمترین نماد وحدت بین مسلمانان بوده و بایستی به گونه ای عمل کنیم تا اتحاد و همبستگی مان روز به روز تقویت شود و نیز در برگزاری هرچه با شکوه‌تر برنامه‌های هفته وحدت باید مشارکت جدی داشته باشیم.

عباس سروری ضمن تبریک هفته وحدت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: هفته وحدت بهترین فرصت برای تجلی وحدت در ایام میلاد رسول مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع) است.

 

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بابیان اینکه وحدت و انسجام موجب عزت و عظمت اسلام و مسلمانان است افزود: خداوند در قرآن تمامی پیروان ادیان توحیدی را به وحدت بر اساس مشترکات فرا می خواند. آیات فراوان در قرآن هست که تاکید بر وحدت مسلمانان و یکپارچگی آنان دارد.

 

 

وی خاطر نشان کرد:با توجه به شیوع ویرورس کرونا طی این دوسال بسیاری از برنامه لغو یا با اعمال محدودیت برگزار شده است امسال هم بنا به دستور ستاد مقابله با کرونا برگزاری برنامه منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است .

 

سروری تصریح کرد: جشن و برنامه های مختلفی و شادی در مناطق مختلف استان  بخصوص در مناطق اهل سنت با هدف بزرگداشت شعائر اسلامی، آشنایی با شخصیت‌های شیعه و اهل سنت، تقویت روحیه برادری و وحدت در قالب جشن‌هایی در حال برگزاری است.

 

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: برگزاری جشن هفته وحدت در حسینه ثارالله با حضور اقشار مختلف مردم و شخصیت‌های بزرگ با رعایت پروتکل های بهداشتی ،برگزاری نشست‌های تلویزیونی، استفاده از نهادهای مختلف برای ترویج فرهنگ هفته وحدت، دیدار علمای اهل سنت با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده شهدای اهل سنت، نشست های هم اندیشی، برگزاری مولودی خوانی و برگزاری جشن های مختلف از مهمترین برنامه های این هفته است.

 

سروری در پایان گفت: اسلام، جهانیان را به صلح و هم بستگی دعوت می کند و این یگانگی، سنگ بنیان اسلام بود که توانست آن را طی چهارده قرن، در برابر عوامل بنیان شکن نگاه دارد.

 

 

کد خبر 1106786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha