مقابله با آسیب های اجتماعی رویکرد کانون فرهنگی هنری مسجد المهدی(عج) خلج آباد

کانون فرهنگی هنری مسجد المهدی(عج) واقع در خلج آباد یکی از مهمترین مراکز فرهنگی محله محور محسوب می شود که رویکرد اصلی خود را مقابله با آسیب های اجتماعی قرار داده است.

خبرگزاری شبستان - البرز: کانون فرهنگی هنری مسجد المهدی(عج) واقع در خلج آباد یکی از مهمترین مراکز فرهنگی محله محور محسوب می شود که رویکرد اصلی خود را مقابله با آسیب های اجتماعی قرار داده است. 

 

برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت کانون فرهنگی هنری مسجد با محوریت فعالیت آگاهان دینی با هدایت امام مسجد، زمینه دلگرمی و آرامش خاطر اهالی محل است که همواره در طول سالیان متمادی رنج حاشیه نشینی را بر دوش می کشند. 

 

در این خصوص « حجت الاسلام کاظم شکری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص روند رزمایش مواسات و همدلی در فضای کانون فرهنگی هنری مسجد المهدی(عج) گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و بیکاری بسیاری از مردم که معیشت آنان از دستفروشی و مشاغل خرد بود دچار مشکلات متعدد مالی و معیشتی شدند.

 

مدیر ستاد فهما استان البرز افزود: در این رابطه بسیاری از کانون های فرهنگی هنری مساجد به ویژه کانون المهدی واقع در خلج آباد که از مناطق حاشیه نشینی و کم برخوردار کرج محسوب می شود با برپایی رزمایش مواسات و همدلی نسبت به تأمین بخشی از نیاز مردم اهتمام داشتند. 

 

 

 

بزرگداشت مراسم هایی همچون روز جهادی کودک

 

« علی چراغی» در خصوص اهمیت و جایگاه محوری کانون فرهنگی هنری المهدی(عج) در منطقه خلج آباد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: منطقه خلج آباد با مشکلات متعددی روبه رو است که مهمترین آن زیرساخت های مهم شهری است. 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد المهدی(عج) افزود: کانون فرهنگی هنری مسجد به منظور مقابله با آسیب های اجتماعی اقدام به جریان سازی های فرهنگی در منطقه کرده است و در این جریان زمینه حضور مردمی از اقشار مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان را فراهم آورده است. 

 

 

همراهی امام مسجد محور مبنایی فعالیت کانون المهدی(عج) خلج آباد

 

صیادی از پیشکسوتان و نمازگزاران قدیمی مسجدالمهدی نیز در خصوص اهمیت محوری مسجد المهدی(عج) در جریان سازی برنامه های فرهنگی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: مسجد المهدی به واسطه کانون فرهنگی هنری مسجد زمینه پویایی مسجد را فراهم کرده است. 

 

این پیشکسوت مسجدی ادامه داد: هدایت و مدیریت امام مسجد نیز در پیگیری مشکلات متعدد محله اعم از مسائل شهری اهمیت ویژه ای دارد، اینکه امام مسجد همراه و همگام مشکلات مردم است، آنان را درک می کند، به مشکلاتشان رسیدگی می کند و کانون فرهنگی هنری مسجد نیز به دنبال راهکارهای اجرایی است اهمیت ویژه ای برای مردم منطقه خلج آباد دارد. 

 

 

 

برپایی میزخدمت

 


چراغی افزود: برپایی میز خدمت در مسجد با محوریت کانون فرهنگی هنری مسجد، خدمتی دیگر به مردم شریف مناطق کلاک، خلج آباد، کلاک بالا و سایر محللات است. 

 


مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد المهدی(عج) خلج آباد افزود: دفتر تسهیلگری و تسوسعه محلی مناطق کلاک و خلج آباد زیر نظر وزارت کشور و استانداری کرج و با همکاری کانون فرهنگی مسجدالمهدی جهت رفاه حال اهالی منطقه و با حضور متخصصین درخصوص مسائل و مشکلات  عمومی و مشکلات خانواده تشکیل شد. 

 


وی ادامه داد: این میز خدمت درحوزه های حقوقی، اجتماعی، اقتصادی، شهرسازی با حضور دکتر شمیران به منظور مشاوره خانواده.اعم دعاوی، حقوقی، مالی و ... تشکیل شد. 

 

اعطای وام مشاغل خانگی با هدف اشتغالزایی

 

از دیگر برنامه های منسجم مسجد المهدی(عج) با محوریت کانون فرهنگی هنری مسجد، ایجاد اشتغال در قالب اعطای وام با هدف اشتغالزایی خانگی است. 

 

برای این منظور به اهالی محل در قالب اطلاعیه ای جهت دریافت وام مشاغل خانگی(کار در منزل) که با پیگری امور اداری کانون فرهنگی مسجدالمهدی اطلاع رسانی شد.

 

مدیریت کارگاه خیاطی مستقر در ساختمان کانون المهدی با همکاری کمیته امداد امام (ره) کرج جلسه ای با حضور نمایندگان محترم کمیته امداد و متقاضیان وام در زینبیه مسجد به شرح ذیل تشکیل داد.

 

براساس این گزارش، منطقه خلج آباد به عنوان یکی از مناطق کم برخوردار است که مدیریت شهری کرج نیز با دلایلی مانند ندادن عوارض از طرف مردم نسبت به ارائه خدماتی مانند احداث بوستان و ... آن طور که باید تلاش نمی کند. گلایه های مردمی در قالب مطالبات به حق در این خصوص وجود دارد. 

 

 

 

کد خبر 1106802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha