آزادی۲۹۰ زندانی با دریافت تسهیلات قضایی در شیراز به مناسبت میلاد پیامبر (ص)

حجت الاسلام موسوی گفت: به مناسبت عید بزرگ میلاد پیامبر (ص) در ۲ روز گذشته ۲۹۰ زندانی با دریافت تسهیلات قضایی از زندان آزاد شده اند که ۲۵۰ تن با اعطای مرخصی و ۴۰ تن نیز با استفاده از مرخصی پایان حبس از زندان «عادل آباد» شیراز آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید کاظم موسوی»، امروز (چهارشنبه 28 مهر) در بازدید سرزده از زندان مرکزی شیراز و اخذ گزارش حضور قضات در روزهای اخیر و میزان اعظای تسهیلات توسط قضات در روزهای گذشته گفت: استفاده از مجازات حبس زمانی موثر است که متناسب با بزه ارتکابی باشد و زمینه تادیب و باز اجتماعی شدن زندانی را فراهم کند.

رئیس کل دادگستری فارس افزود: مسئولیت مستقیم فرد زندانی با قاضی صادر کننده رای است و قضات باید در ابتدای هر روز توجه ویژه به پرونده های دارای زندانی داشته باشند و از سرکشی مستمر از زندان غافل نشوند.

وی اضافه کرد: به مناسبت عید بزرگ میلاد پیامبر (ص) در 2 روز گذشته 290 زندانی با دریافت تسهیلات قضایی از زندان آزاد شده اند که 250 تن با اعطای مرخصی و 40 تن نیز با استفاده از مرخصی پایان حبس از زندان «عادل آباد» شیراز آزاد شدند.

حجت الاسلام موسوی اعلام کرد: در این هفته پنج زندانی واجد شرایط نیز پس از موافقت دادگاه با استفاده از پابندهای الکترونیکی فرصت حضور در خانواده و بازگشت به فعالیت اجتماعی را به دست آوردند.

وی تصریح کرد: تعدادی از مددجویان واجد شرایط استفاده از آزادی مشروط و تعلیق مجازات نیز شناسایی شده اند که در روزهای آتی پرونده آنها برای اظهار نظر مقام قضایی به شعب مربوط ارسال خواهد شد.

خاطر نشان می شود، در آغاز هفته وحدت و به مناسبت عید بزرگ میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد (ص)، رئیس کل دادگستری استان فارس به صورت سرزده از زندان مرکزی شیراز بازدید کرد و به بررسی روند اعطای تسهیلات قانونی به مددجویان پرداخت و با حضور در بند «سبز» و اندرزگاه قرآنی زندان «عادل آباد» شیراز ضمن ملاقات چهره به چهره با زندانیان مشکلات حقوقی و قضایی آنان را مورد بررسی قرار داد.

کد خبر 1106846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha