همایش علمی کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان برگزار می شود

به گفته فیروزفر، همایش علمی کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان روز سه شنبه ۴ آبان ماه ساعت ۹ به منظور تقدیر از مقالات برگزیده در سایت علامه طباطبایی دانشگاه آزاد زنجان برگزارمی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در نشست خبری کمیته علمی پژوهشی کنگره 3535 شهید استان زنجان با تشریح فعالیت های این کمیته اظهار کرد: در این زمینه فراخوانی با محوریت مقاله، پایان نامه و طرح پژوهشی منتشر شد تا پژوهشگران پروپوزال های خود را در قالب موضوعات تعیین شده در راستای گنگره 3535 شهید استان به دبیرخانه ارسال کنند.

 

علیرضا فیروزفر با اشاره به اینکه همایش علمی کنگره ملی 3535 شهید استان در سه محور منتشر شد، گفت: محور اول  مبانی، اصول، اهداف و کارکردهای ایثار و مقاومت است که عناوین آن از قبیل سیره شهداء، مبانی فکری و ارتقاء سبک زندگی، شناخت مبانی معرفتی _ ارزشی شهدای غواص، راهکارهای الگوپذیری جوانان از سبک زندگی شهدا ء، تاثیر جایگاه و نقش زنان شاهد و ایثارگر در گسترش فرهنگ ایثار و مقاومت، نقش بررسی اسناد و آثار فرهنگی شهدا و ایثارگران در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، بررسی نقش نوجوانان و جوانان در فرهنگ ایثار و مقاومت، راهکارهای انتقال روحیه فرهنگ و ایثار و شهادت به نسل جوان و  بررسی نقش خانواده در تربیت شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت می باشد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه محور دوم همايش علمی آسیب شناسی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت می باشد، عنوان کرد: آسیب شناسی نظام اطلاع رسانی بر ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، آسیب شناسی تکنولوژی نوین اطلاع رسانی در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، آسیب شناسی نظام تکریم ایثارگران در استان زنجان از عناوین محور دوم می باشد.

 

فیروزفر در ادامه با اشاره به محور سوم همایش علمی دستاوردها و پیامدها، گفت : نقش غواصان استان زنجان در ترویج فرهنگ ولایت مداری، راهبرد های تربیتی در وصایا و توصیه های شهدای استان، بررسی نقش فرماندهان استان زنجان در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، الگوبرداری از اقتصاد دوران دفاع مقدس در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی نقش رزمندگان و مدافع حرم استان زنجان در ارتقاء  و امنیت منطقه و دستاوردهای مدیریتی نیروهای مسلح استان زنجان در دوران دفاع مقدس از عناوین محور سوم محسوب می شود.

 

رئیس کمیته علمی پژوهشی کنگره 3535 شهید استان زنجان زمان برگزاری این همایش را روز سه شنبه 4 آبان ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: در این مراسم از چهار مقاله برگزیده تجلیل خواهد شد.

 

وی به دیگر برنامه های پیش بینی شده در این همایش نیز اشاره کرد و افزود: در این همایش طرح پژوهشی بررسی و تحلیل محتوای کتب زندگینامه شهدا در زنجان رونمایی می شود.

 

فیروزفر با اشاره به رونمایی از یک کارنوآورانه (اپلیکشین) با دیتا بیس ویژه در حوزه شهدای ابهر خرمدره  توسط  دانشگاه آزاد واحد ابهر، گفت: آثارشهدا در این اپلیکشین در آینده به صورت کشوری استفاده خواهد شد.

 

وی تعداد شهدای دانشگاه آزاد زنجان را پنج شهید خواند و گفت: در این همایش از خانواده این شهدا تقدیر خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامي زنجان در پایان با اشاره به برگزاری همایش علمي که حاصل تلاش  اعضای کمیته پژوهشی کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان است، خاطرنشان کرد: امیدواریم ذره ای از وظیفه مان را در قبال شهدایی که با ایثارشان مجد و عظمت ایران اسلامی به مردم و امت امام حسین (ع) ارزانی داشته اند را انجام داده باشیم.

 

 

کد خبر 1106873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha