مسابقات مدهامتان فضای کشور را قرآنی کرده است

حجت الاسلام چراغی پور گفت: با توجه به اینکه مسابقات قرآنی مدهامتان از دل کانون های مساجد شکل گرفته و افراد شرکت کننده از مساجد دورترین مناطق کشوری هستند ، در قرانی شدن فضای کشور بسیار موفق عمل کرده است.

حجت الاسلام «علی چراغی پور» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در مشهد با بیان اینکه جشنواره سراسری قرآنی مدهامتان بزرگترین و مهمترین فعالیت قرآنی در سراسر کشور است؛ گفت: این مسابقات هر سال با شکوه تمام و با حضور گسترده جوانان و نوجوانان در رشته های مورد نظر و اعلام شده در فراخوان برگزار می شود و مورد توجه اعضای کانون های مساجد و بچه های مسجد در سراسر کشور قرار گرفته است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ایلام بیان کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان که 14 دوره از آن می گذرد یکی از مهمترین فعالیت های قرآنی در کشور محسوب می شود و مورد توجه فعالان قرآنی و سایر دستگاههایی که خود متولی بحث قرآن هستند، قرار گرفته است.


وی با بیان اینکه برگزاری این مسابقه و مسابقات قرآنی دیگر در قرآنی شدن فضای کشور بسیار موثر است؛ گفت: مهمترین اهداف کانون های مساجد گسترش فرهنگ قرآنی در سطح کشور است و این کانون پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب برای پرورش 10 میلیون حافظ قرآن عمل کرده و از دستگاههای پیشرو در تحقق این امر است، لذا می طلبد تمامی دستگاههایی که در موضوعاتی قرآنی کار می کنند نگاه ویژه و فراملی نسبت به این موضوع داشته باشند.
 

حجت الاسلام چراغی پور افزود: یکی از رشته هایی که در این جشنواره نیز وجود دارد و با قوت تمام مورد توجه مسئولین برگزار کننده جشنواره قرآنی مدهامتان است حفظ کل قرآن است که شاهد حضور شرکت کنندگان بسیاری با حفظ کل قرآن هستیم و در رشته های دیگر قرآنی نیز کانون های مساجد موفق عمل کرده است.
 

وی در خصوص مزیت مسابقات قرآنی مدهامتان نسبت به مسابقات قرآنی دیگر بیان کرد: تمامی اعضای کانون های مساجد سراسر کشور در شهر، روستاها و عشایر می توانند در این جشنواره حضور فعال و خوبی داشته باشند و شرایط سنی خاصی که برای این جشنواره قرارداده شده یکی دیگر از مزیت های این مسابقه است، تمامی فعالان قرآنی در مناطق مختلف کشور می توانند به صورت یکسان در این جشنواره حضور پیدا کنند و دارای مرحله استانی و کشوری است و این موجب می شود افراد اقبال بیشتری برای شرکت در این مسابقه داشته باشند.
 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ایلام گفت: نقش کانون های مساجد در پیشبرد اهداف قرآنی یکی از نقش های مهم و تاثیر گذار است که می تواند با ایفای این نقش بسیار مهم، قرآن آموزان بسیاری تربیت کند و فضای کشور را حتی در مناطق دورافتاده به سمت قرآن هدایت کند و خوشبختانه فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در طول سال مداومت دارد.
 

وی بیان کرد: در ستاد کانون های مساجد استان ایلام فعالیت های قرانی گسترده ای انجام می شود و حضور نوجوانان و جوانان بسیار عالی است، هدف ما شناسایی، تشویق و ترغیب فعالان قرآنی است و در واقع تربیت فعالان قرآنی توسط ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد صورت می گیرد.

کد خبر 1106896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha