مساجد فرهنگ تقریبی در سیره پیامبر(ص) و امام صادق(ع) را ترویج کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی گفت: مساجد فرهنگ تقریبی و وحدت بخش پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) را به طرق گوناگون برای مردم تبیین و ترویج کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد نجفی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه وقتی ما درباره اهمیت وحدت سخن می گوییم به عنوان یک مسلمان داریم راه قرآن و اهل بیت (ع) را ادامه می دهیم، اظهار کرد: اینکه یک عده ای به ما می گویند وحدت میان پیروان مذاهب اسلامی ممکن نیست یا ناآگاه هستند یا دشمنانی هستند که در لباس دوست ظاهر می شوند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان اینکه ساختارهای مدنی در مکتب اسلام به گونه ای طراحی شده اند تا نگاه یکسان اسلام به انسان ها را تقویت کنند، گفت: آیا کسی می تواند دم در یک مسجد بایستند و به فردی بگوید تو وارد شو و به فرد دیگری بگوید شما وارد نشوید؛ قطعا چنین چیزی را کسی از هیچ مسجدی ندیده است. از همین موضوع مشخص می شود که مسجد به عنوان یک مرکز مهم در یک دین توحیدی و وحدت آفرین است.

 

وی اضافه کرد: مساجد فرهنگ تقریبی و وحدت بخش پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) را به طرق گوناگون برای مردم تبیین و ترویج کنند.

 

نجفی خاطرنشان کرد: عرض ارادت و محبت به ساحت نورانی و مقدس اهل بیت (ع) قرار نیست با توهین به مقدسات دیگران همراه شود. آنچه که ما از سیره و سنت اهل سنت (ع) آموختیم یکسره احترام به دیگران است همچنان که مسجد نمادی از احترام به تمام آحاد مردم است و همه کارگزاران یک مسجد از امام جماعت در رأس گرفته تا یک خادم زحمتکش وظیفه دارند به تمام مراجعان مسجدی نمازگزاران به یک شکل و به صورت یکسان احترام کنند.

 

کد خبر 1106917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha