وحدت اسلامی در عمل به کلام و سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) میسر می شود

حجت‌الاسلام دیلم گفت: وحدت اسلامی در عمل به کلام و سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) میسر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» عصر امروز (چهارشنبه ٢٨ مهر) در همایش دانشجویی «پیامبر اعظم، مواسات و همدلی» در دانشگاه آزاد اسلامی گنبد کاووس گفت: دین مبین اسلام با اولویت قرار دادن قرآن کریم به همه ضرورت های اجتماعی، شخصیتی، فرهنگی و سیاسی انسان به بهترین نحو اشاره کرده است.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه، شرک گناه بزرگی است که اسلام آن را منع کرده است، افزود: اولین اولویتی که ائمه اطهار و انبیای الهی به آن تاکید و تبلیغ و ترویج داشتند، اصل دینداری و عقیده اسلامی بود.

 

وی با بیان اینکه، همه مسلمین در اصول دین مشترک هستیم و در کنار هم زندگی می کنیم، ادامه داد: تعامل در توحید و اعتقاد به وحدانیت خداوند متعال از اصول ارزنده اسلام برای امت اسلامی است.

 

حجت الاسلام دیلم، با بیان اینکه فهم درست و صحیح از دین و دوری از انحرافات را مورد تاکید قرآن کریم است، افزود: اگر در زندگی ائمه اطهار و بزرگان دین نظر کنیم مشاهده می کنیم که از اصل دینداری و دفاع از عقیده صحیح اسلامی دفاع کردند.

 

وی گفت: در این زمینه در زمان امام صادق (ع) نیز مناظرات و گفتمان های اثبات وحدانیت خداوند متعال بوده است و امروز قبل از اینکه شیعه و یا سنی باشیم باید به اصل دینداری و عقیده اسلامی برگشته و به آن پافشاری کنیم.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: لازم است امروز به جای اینکه به جان هم بیفتیم و تعصبات خشک مذهبی را برجسته کنیم مواظب باشیم که بچه های ما از دایره اسلام خارج نشوند.

 

وی، اولویت دیگر اهل بیت (ع) را تشکیل دولت اسلامی و دفاع از کیان سیاسی آن دانست و گفت: حضرت علی (ع) شخصیتی بود که بیشتر از دیگران به فکر امت اسلامی بود و بر عزت آن تاکید داشت زیرا برایش مهم بود که قرآن و سنت رسول اکرم (ص) پابرجا بماند.

 

حجت الاسلام دیلم، وحدت اسلامی را در عمل به کلام و سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) عنوان کرد و افزود: تنها راه نجات بشریت اطاعت از پیامبر (ص) و برگشت به سیره آن حضرت است و اگر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تمدن نوین اسلامی را مطرح می کنند برای این است که همه کشورهای اسلامی و ملت های مسلمان شیعه و سنی در کنار هم باشند و زمینه های رسیدن به تمدن نوین اسلامی را بسترسازی کنند.

 

وی گفت: برگشت به اسلام نخستین یعنی اهتمام به مسائل بنیادی دین مبین اسلام است و امام حسین (ع) نیز فرموده است که من برای احیای دین جدم قیام کردم.


رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به اینکه، ارائه ضوابط صحیح برای زندگی اجتماعی مسالمت آمیز بین فرق و مذاهب اسلامی زمینه ساز رسیدن به تمدن اسلام است، افزود: امروز مراکز دانشگاهی و علمی ما محلی برای گفتمان و نشست‌های بصیرتی باشد تا با نگاه و خط مشی پیامبر (ص)، اهل بیت (ع) و امامین انقلاب آشنا شویم.


 وی با بیان اینکه، نگاه انقلاب اسلامی نگاه وحدت بین مذاهب و دوری از توهین به مقدسات است، گفت: امروز اگر کلیپی در فضای مجازی پخش می شود در آن توهینی به مقدسات می شود آن را از آن کشورمان ندانید زیرا دشمن سعی در برجسته کردن اختلاف و ایجاد تفرقه است زیرا مقام معظم رهبری توهین به مقدسات را حرام شرعی بیان کرده اند.


حجت الاسلام دیلم، تعصب بی جا، وجود جریان های تکفیری بنام اهل سنت، حاکمان حلقه بگوش و افرادی که به دنبال عادی سازی رفتار خود با یهود و صهیونیسم جهانی هستند را از موانع وحدت و تقریب بین امت اسلامی عنوان کرد و افزود: نقشه دشمن برای ایجاد اخلاف و تفرقه است و باید نسبت به این مسائل هوشیار بوده و دشمن شناسی خود را تقویت کنیم.

 

کد خبر 1106935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha