فیلم «نفوذ» با موضوع شهید «محمد تورانی» تولید می شود

سردار ملکی از ساخت فیلم «نفوذ» با موضوع شهید «محمد تورانی» خبر داد و با اشاره به اینکه در خصوص زندگی این شهید یک کتاب پالتویی نوشته شده است، گفت: کتاب دوم این شهید تا پایان سال جاری به چاپ خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «عبدالله ملکی» امروز(۲۸مهر) در اختتامیه جشنواره فانوس بیان کرد: اولین اختتامیه جشنواره استانی فانوس پنج سال پیش در ساری برگزار شد که تجربه خوبی بود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود: اکنون این جشنواره به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، جشنواره ملی داستان کوتاه را هم در مرکز استان داشتیم، هدف از برگزاری همه این جشنواره‌ها انتقال فرهنگ دفاع مقدس با استفاده از ابزار هنر است.

 

سردار ملکی تصریح کرد: طی برنامه‌ریزی مقرر است فیلمی از روی کتاب در رابطه با سرگذشت شهید تورانی ایلالی زاده یکی از روستاهای محروم در چهاردانگه ساخته شود، چرا که این شهید اقدامات بزرگ و به‌یادماندنی از خود به یادگار گذاشت.

 

 وی از ساخت فیلم «نفوذ» با موضوع شهید «محمد تورانی» خبر داد و با اشاره به اینکه در خصوص زندگی این شهید یک کتاب پالتویی نوشته شده است، گفت: کتاب دوم این شهید تا پایان سال جاری به چاپ خواهد رسید.

 

سردار ملکی بیان کرد: مازندران در زمان جنگ‌ شهدای بزرگی را با وجود مشکلات زیاد تقدیم انقلاب کرد، هم مشکل جنگل را حل کرد هم ۱۱ یگان را مدیریت کرد، اینها گنج است.

 

وی گفت: مسئولان سیاسی و فرهنگی استان دارای ضعف هستند و فکر پایینی دارند در این ۴۰ سال قدمی برای تولید فیلم و سریال در حوزه دفاع مقدس برداشته نشده این تفکر باید در زمان دولت آقای رییسی احیا شود.

 

سردار ملکی ادامه داد: خروجی این جشنواره‌ها سوژه‌های مختلف برای ساخت فیلم و ثبت آثار است، باید گنج‌ها را استخراج کرد، خاطرات شهدا و جانبازان موجود است، پای این خاطرات بنشینیم ظرفیت‌ها در استان وجود دارد‌.

 

وی با تاکید بر اینکه نباید خودمان را دست کم‌بگیریم، گفت: ما میتوانیم کارهای بزرگی انجام دهیم شرکت کردن در این جشنواره‌ها حال می‌خواهد، خوشبختانه استقبال خوب بود، اینکه زیبایی‌های دفاع مقدس از زبان هنر بیان شود بسیار خوب است‌.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران عملکرد میراث فرهنگی استان را ضعیف دانست و گفت: در کنار معرفی جاذبه‌های طبیعی مازندران باید شاخصه‌های دفاع مقدس و آثار را معرفی کنیم، نباید از نبود منابع گلایه کنیم، با استفاده از ظرفیت ملی میتوان کار دلی انجام داد.

کد خبر 1106966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha