تعامل بین حوزه فرهنگ و هنر و ورزش برای تعالی جامعه لازم است

تعامل بین حوزه فرهنگ و هنر و ورزش برای تعالی جامعه ثمره نشست مشترک تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ورزش و جوانان تیران و کرون بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش، نشست مشترک تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون برگزار شد.

 

گفتگو پیرامون ظرفیت و توانمندی های ورزشکاران و فعالان فرهنگی و هنری این شهرستان از مهمترین مباحثی بود که در جلسه مطرح شد و با توجه به محدودیت هایی که کرونا این روزها بر دو حوزه فرهنگ و هنر و ورزش گذاشته ارائه راهکار و برنامه ریزی صورت گرفت.

 

توسعه فرهنگی و هنری و ورزشی به سعادت جامعه منجر خواهد شد که سرمایه گذاری در این بخش اتلاف هزینه نبوده و مایه حفظ نیروی انسانی و تقویت سرمایه انسانی می شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تیران و کرون در ابتدا جلسه با اشاره به فعالیت 20 هیات ورزشی در این شهرستان گفت: کرونا بر فعالیت های بسیاری از عرصه ها از جمله ورزش تاثیر گذاشته و بخش خصوصی در این خصوص خسارت های زیادی را متحمل شد.

»مهدی مرادی» افزود: امروز به ورزش و تحرک نیاز داریم و با توجه به شرایط خاص کرونایی بسیاری از مردم خواستار اجرای برنامه های ورزشی و فعالیت های فرهنگی هستند.

 

وی با بیان اینکه شور و نشاط بین جوانان و نوجوانان لازم است، تصریح کرد: تعامل و همکاری بین اهالی فرهنگ و هنر و ورزشکاران علاوه بر تقویت ورزش و تحرک به ایجاد شادی و نشاط هم کمک می کند و این دو عرصه در نشاط و شادابی جامعه بسیار نقش دارد.

 

»هوشنگ فدایی« از شاعران انجمن ادبی سینای تیرانی هم در این نشست با قرائت شعر با موضوع ورزش، خواستار توجه به هیجان های جوانان و هدایت به سمت کارهای موثر و مفید شد.

وی یادآورشد: فعالیت های فرهنگی و هنری  و ورزشی نقش مهمی در نشاط جامعه دارد و در این عرصه باید سرمایه گذاری بشود.

 

»محمد نادرپور« سرپرست گروه فعالیت های نمایشی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بسیاری از ورزشکاران با تعطیلی مراکز ورزشی ابراز ناراحتی می کنند، خاطرنشان کرد: مردم با فعالیت های ورزشی و فرهنگی و هنری روحیه پیدا می کردند اما امروز این فعالیت ها تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: اجرای برنامه های نمایشی و هنری برای مردم نشاط آور است و خیلی علاقه مند به چنین برنامه هایی هستند که در دوران کرونا سعی شد با تولید برنامه به صورت مجازی پخش شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون در این نشست برگزاری همایش مشترک با حضور فعالان فرهنگی، هنری، ورزشی و جوانان را مهم دانست و اذعان داشت: بسیاری از رشته های ورزشی با ماهیت و هویت کشورمان و مبانی دینی سازگار بوده و جذابیت هم دارد.

 

»اقبال صالحی« ادامه داد: کرونا با جمع سازگار نیست و بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری و ورزشی جمعی بوده و در این شرایط کرونا این اقدامات ها انجام نشده است.

کد خبر 1106981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha