لزوم حمایت از پژوهشگران/ نمایندگان باید اهل مطالعه و پژوهش باشند

آیت الله فلاحتی قوام بخشی جامعه توسط امر پژوهش را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید دست پژوهشگران ایرانی را گرفته و از آنان حمایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» امروز(پنج شنبه،۲۹ مهر) در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که در سفری سه روزه به گیلان به بررسی مسائل مرتبط با این حوزه می پردازند گفت: کمیسیون آموزش مجلس یکی از کمیسیون های فعال بوده و پیشانی سایر کمیسیون های مجلس است.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان رشد و شکوفایی جوامع بشری و در طول تاریخ هزار ساله شیعه رل در سایه پژوهش دانست و افزود: پژوهش رکن رکین رشد همه جوامع بشری است و در طول تاریخ بشر، حکومت هایی که آمدند برای پژوهش و پژوهشگر جایگاه ویژه ای قائل بودند.

 

آیت الله فلاحتی قوام بخشی جامعه توسط امر پژوهش را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: اگر ما در صنایع مختلف رشد کردیم در سایه پژوهش بوده است و پیشرفت‌های کشورمان در حوزه سایبری و نظامی برگرفته از امر پژوهش است.

 

وی با بیان اینکه پژوهش حتی جایگاه بسیار مهمی در نظام اقتصادی و تولیدی کشور دارد سخنان امیرالمومنین(ع) در غررالحکم را متذکر شد و با بیان اینکه طبق فرمایش امام علی (ع) برای رشد جامعه هیچ شیوه ای بهتر از پژوهش نیست افزود: کار مجاهدانه برای تعالی اقتصادی جامعه مهمترین رسالت مجلس و البته کمیسیون آموزش و تحقیقات است.


 ‏
امام جمعه رشت با اعلم اینکه جامعه ما امروز به اذعان بسیاری از سیاستمداران دنیای غرب در سایه تلاش جوانان به جایگاه بالایی دست پیدا کرده است اذعان کرد: خوشبختانه مردم ایران اسلامی مردمی استوار هستند هر چند که برخی از سیاستمداران ما به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخی توجه نکردند و فراز و فرودهای بسیاری داشتند.


وی توجه به داشته های داخلی و خوداتکایی را لازم دانست و متذکر شد: اگر به سمت بیگانگان دست دراز کنیم حتما عقب می افتیم و از سویی اگر باور کنیم که می‌توانیم حتما رشد خواهیم کرد که البته نمونه بارز این را در دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم.

 

فلاحتی اقتدار نظامی کشورمان در حوزه ساخت انواع سلاح ها و تجهیزات نظامی را یادآور شد و با بیان اینکه پژوهش محور رشد جامعه است اظهارداشت: فکر، ایده پردازی و دورنگری داشته باشید زیرا این مولفه ها برای رشد کشور لازم و ضروری است. اگر می‌خواهید کاری انجام دهید که همواره ماندگار باشد باید پژوهش را در اولویت قرار دهید.

 

وی با بیان اینکه ایران اسلامی محور مقاومت و الگو برای قیام‌هایی مثل جنبش وال استریت شده است افزود: تا کی باید به اجناس بی‌کیفیت چینی نیازمند باشیم باید به مراکز تحقیقاتی توجه کنیم و دست پژوهشگران ایرانی را گرفته و از آنان حمایت کنیم.

 

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه به وزارت علوم القا کنید که به پژوهشگر توجه کنند بیان کرد: وزارت باید رساله هایی که محور پژوهش دارند را حمایت کنند اینها مطالبات مردم و شهدا از نمایندگان مجلس است.

 

وی خطاب به نمایندگان مجلس تصریح کرد: پشت تریبون نروید مگر اینکه حرفی سازنده و اثرگذار داشته باشید و در این راه بزرگانی مانند شهید مدرس را مورد توجه قرار دهید.

 

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه نمایندگان باید اهل مطالعه و پژوهش باشند عنوان کرد: از نمایندگان می‌خواهم بودجه را از دولت برای پژوهش بخواهند و به دولتمردان بفهمانند که امر پژوهش چقدر مهم است از طرفی نمایندگان باید به پژوهشگر توجه ویژه داشته باشند و به آنها بها بدهند، نخبگان را جمع کنید تا این ظرفیت‌های کشور از دست نروند.

 

آیت الله فلاحتی استفاده از تحقیقات را در حوزه تولید محصولات استراتژیکی مانند برنج مهم دانست و ابراز داشت: در حال حاضر ما دچار کمبود منابع آبی هستیم بنابراین باید درباره آب پژوهش انجام دهیم.


 

کد خبر 1107066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha