مسابقات قرآنی مدهامتان موجب پویایی در جامعه شده است

حجت الاسلام رمضانی گفت: مسابقه مدهامتان یک پویایی را در جامعه ایجاد کرده است و موجب شده بچه های مسجد برای اینکه از گردونه مسابقات حذف نشوند تلاش و رقابت بیشتری کنند.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در مشهد، در خصوص مسابقه قرآنی مدهامتان این مسابقه را یکی از ریشه دارترین مسابقاتی دانست که در مجموعه کانون های مساجد در حال برگزاری است و هر سال این مسابقات با ابتکارات جدیدتر متسابقین بیشتری را جذب می کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد قزوین با بیان اینکه اولین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در قزوین برگزار شده است؛ گفت: این مسابقه با ترغیب و تشویقی که در جذب افراد به سمت قرآن داشته، موجب شده تا بچه های مسجد با کلام وحی مانوس شوند و این انس با قرآن خود رشد معنوی به همراه دارد و عامل تقویت آرامش روانی برای جامعه است.

 

وی بیان کرد: اگر چه از زمان شیوع کرونا فعالیت های فرهنگی را در تمام کشور با مشکلاتی مواجه کرده است اما کانون های مساجد از این تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کرده است به ویژه در مسابقات قرآنی مدهامتان که با مجازی شدن آن در مرحله استانی افراد زیادی در این مسابقه شرکت کردند و ورود هنر در این مسابقه نیز یک ابتکار جدید بود که موجب جذب افراد زیادی شد.

 

حجت الاسلام رمضانی با بیان اینکه این مسابقات شور و شعف خوبی در جامعه ایجاد کرده است اما برای جذب بیشتر بچه های مسجد به این مسابقه نیازمند تغییرات و ترکیبات جدید تر می باشد؛ گفت: مسابقه مدهامتان یک پویایی را در جامعه ایجاد کرده است و موجب شده بچه های مسجد برای اینکه از گردونه مسابقات حذف نشوند تلاش و رقابت بیشتری کنند.

 

وی افزود: کانون های مساجد برای تشویق و جذب جوانان به مسجد باید برنامه های قرآنی را در ابعاد تازه تر و با تغییر تاکتیک ها اجرا نماید و خانواده ها نیز باید بدانند مسجد تنها برای بهره وری فرزندان آن ها برای کارهای یدی نیست بلکه برای ارتقا اندیشه، فکر و مسائل قرآنی هست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد قزوین بیان کرد: برگزاری مسابقه قرآنی مدهامتان یک کار بسیار ارزشمند است اما نباید به صرف برگزاری آن اکتفا کنیم بلکه باید برنامه ریزی برای برگزیدگان در جهت تشویق افراد دیگر صورت گیرد.

 

وی یکی از مزیت های مسابقات قرآن مدهامتان را اتصال کانون های مساجد با بدنه قرآن دانست و افزود: مسابقات زیادی توسط مجموعه های مختلف انجام می شود اما مسابقه قرآنی مدهامتان به بدنه مسجد متصل است و این اتصال مزیت های زیادی را به همراه دارد.

 

حجت الاسلام رمضانی گفت: یکی از اهداف تاسیس کانون های مساجد بحث تربیتی و مسائل قرآنی بوده است، اصل کار ما این است که فعالیت ها قرآنی را با مسجد مرتبط کنیم و بحث تزکیه نفس و تربیت را داشته باشیم و بهترین مکان برای توسعه امر قرآنی مسجد است.

 

وی با اشاره به طرح تلاوت نور که ابتکار کانون های مساجد است؛ افزود: طرح تلاوت نور اکنون یک کار ماندگار شده است و تمام سازمان های دولتی و غیر دولتی از این طرح استفاده می کنند لذا کانون های مساجد باید مانند این طرح، نوآوری دیگری داشته باشند تا ماندگار تر شود.

کد خبر 1107100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha