خوابگاه ۱۵ خرداد سنندج با ۵۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید

پروژه ساخت و تجهیز خوابگاه ۱۵ خرداد به مناسبت هفته وحدت با صرف هزینه ۵۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مهدی طالبی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) کردستان با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: به مناسبت هفته وحدت پروژه ساخت و تجهیز خوابگاه 15 خرداد از سال 96 آغاز و با صرف هزینه 520 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.


وی افزود: این خوابگاه برای دانشجویان دختر تحصیلات تکمیلی ساخته شده و دارای پنج هزار مترمربع زیربنا در سه طبقه و 80 اتاق است.


طالبی با اشاره به امکانات فراهم شده برای دانشجویان معلول جسمی، تصریح کرد: ظرفیت این خوابگاه 400 نفر بوده و امکانات لازم برای معلولان جسمی حرکتی در تمامی بخشهای ساختمان لحاظ شده است.


مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) کردستان افزود:  این خوابگاه با بهترین و مدرنترین مصالح ساخته شده و توان تحمل زلزله بالای هشت ریشتر را نیز دارد.


دانشگاه همواره مرکز تعلیم، تربیت و انسان‌سازی است

 

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در آغاز هفته وحدت هستیم و بهترین زمان برای افتتاح همزمان این پروژه‌ها بود، اظهار داشت: دانشگاه همواره مرکز تعلیم، تربیت و انسان سازی است که هر نوع خدمت‌رسانی در این حوزه موجب توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور خواهد شد.


امام جمعه سنندج با اشاره به ظرفیت استان در بخش‌های مختلف خاطر نشان کرد: خوشبختانه ما در این استان منابع و پتانسیلهای زیادی برای پیشرفت داریم و امیدواریم در دولت سیزدهم از این ظرفیتها به نحو احسن بهره گیرند و موجب رونق و آبادانی هر چه بیشتر استان کردستان و مراکز علمی و آموزشی آن شوند.

 

ایران رتبه اول منطقه را در زمینه علمی دارد


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که از طریق ویدیوکنفرانس با دانشگاه کردستان در ارتباط بود، با بیان اینکه ایران رتبه اول منطقه را در زمینه علمی دارد، اظهار داشت: در زمان حکومت پهلوی تعداد دانشجویان بسیار آمار پایینی داشت اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی تنها بیش از 150 هزار دانشجو در مقطع دکترا در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند و این بسیار جای امیدواری است.


دکتر محمدعلی زلفی‌گل افزود: آمار دانشجویان مشغول به تحصیل در کشور بیش از سه میلیون و  200 هزار دانشجو بوده و جمعیت 80 هزار نفری هیأت علمی دانشگاه‌ها نیز هر ساله رو به افزایش است.


وی تصریح کرد: دانشگاه‌های ایران امروزه جزو بهترین دانشگاه‌های آسیا هستند و ما در زمینه علم و فناوری به دستاوردهای عظیمی دست یافته‌ایم.


زلفی‌گل با اعلام اینکه وزارت علوم به تکمیل پروژه‌های بالای 50 درصد حوزه دانشجویی کشور کمک می‌کند، گفت: ما به بنیاد پانزده خرداد پیشنهاد می‌دهیم ظرفیت خوابگاه‌های در حال ساخت خود را به دو برابر افزایش دهد، اما بجای 100 درصد تکمیل پروژه فقط 50 درصد را که انجام دهد و 50 درصد دوم را وزارت علوم کمک می‌کند.


وزیر علوم در ادامه با اشاره به نقش مهم افراد خیر در توسعه خوابگاه‌های دانشجویی کشور افزود: خیرین نیازی نیست حتما یک‌خوابگاه را به تنهایی احداث‌کنند، می‌توانند با قبول سرمایه گذاری در ساخت حتی یک اتاق خوابگاه کمک‌کنند و آن اتاق به نام آن خیر نامگذاری و افتتاح شود.


وی در پایان ابراز امیدواری کرد وزارت علوم با کمک مردم و نهاد‌های خیر، بتواند جایگاه‌های بیشتری را برای تحصیل و رفاه آینده سازان این مرز و بوم ایجاد و افتتاح کند.

کد خبر 1107122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha