برپایی موکب «هنر نبوی» در شیراز در آستانه میزبانی از کنگره جهانی محمد (ص)

تقوایی گفت: موکب «هنر نبوی» در پیاده راه «عفیف آباد» شیراز در هفته وحدت و به مناسبت میزبانی سومین حرم اهل بیت (ع) از کنگره جهانی محمد (ص) برپا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حامد تقوایی»، امروز (پنج شنبه 29 مهر) با اشاره به میزبانی شیراز، از بزرگترین رویداد ادبی-هنری کشور در جمع خبرنگاران گفت: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و شهر شعر، میزبان کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» خواهد بود.

دبیرکل کنگره جهانی محمد (ص) افزود: به عنوان برگزاری مراسم آغازین این میزبانی در هفته وحدت، ستاد این کنگره، موکب «هنر نبوی» را در پیاده راه «عفیف آباد» شیراز برپا کرده است.

وی اضافه کرد: در این موکب، هنرهای خوشنویسی، نقاشی، تذهیب، کتیبه و نقش برجسته، موسیقی، نمایش شعرخوانی، قصه کودکان به صورت زنده به اجرا در خواهد آمد و اساتید خوشنویسی عباراتی با موضوع حضرت محمد (ص) خوشنویسی کرده و به مراجعه کنندگان هدیه می دهند.

تقوایی اعلام کرد: این موکب هفت روز برپا خواهد بود و  یکصد قطعه خوشنویسی به ابعاد مربع با ضلع 20 سانتی متر، نام حضرت محمد (ص) را به سبک های مختلف خوشنویسی و تذهیب می کند و در نهایت در کنار هم بر روی یک دیوار بزرگ رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: یک کتیبه سفالی نقش برجسته بزرگ در سایز 2 متر در 2 متر نیز به صورت زنده نیز در حال اجراست که تصویر سجده طولانی پیامبر (ص) به دلیل بازی امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را به تصویر می کشد و میلاد، بعثت، غدیر و معراج در یک نمایشگاه 9 متری در این موکب به تصویر کشیده شده است.

تقوایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار فاخر هنری در این موکب بیان کرد: 50 اثر خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، حروف نگاری و گرافیک در قالب نمایشگاه در موکب برپا شده و در غرفه مخصوص کودکان نیز توسط متخصصین قصه کودک، قصه هایی از پیامبر )ص) گفته می ‌شود و سپس به کودکان کمک می‌ کنند تا این قصه ها را نقاشی کنند.

وی افزود: ویژه برنامه جشن میلاد حضرت محمد (ص) در موکب با همکاری صدا و سیمای مرکز فارس اجرا  و از شبکه فارس پخش خواهد شد و موکب از 27 مهر تا 3 آبان برپا خواهد بود و شهروندان از ساعت 17 تا 22 در این برنامه شرکت کنند و از خیران، دستگاه های فرهنگی و ... برای کمک مادی و معنوی به موکب دعوت می شود.

تقوایی با اشاره به این میزبانی از کنگره جهانی محمد (ص) گفت: در سومین حرم اهل بیت (ع) به پیشنهاد و طراحی کنگره جهانی محمد (ص) و همکاری معاونت فرهنگی شهرداری شیراز شاهد رویداد مهم اهتزاز پرچم کنگره جهانی محمد (ص) در نقاط مختلفی همچون بین الحرمین، دروازه قرآن، پل امام حسن (ع)، معالی آباد، کوی وحدت و بوستان نماز بودیم.

وی اعلام کرد: در جلسه اختصاصی که با سردار «شکارچی»، معاون فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح پیشنهاد اهتزار پرچم کنگره جهانی محمد (ص) را در سراسر کشور مطرح کردم که مقرر شد در سال های آینده به انجام برسد.

کد خبر 1107138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha