مناطق آزاد موتور محرکه اقتصاد کشور هستند

محمد مناطق آزاد تجاری صنعتی را در بحران اقتصادی کشور موتور محرکه اقتصاد کشور دانست که باید به جایگاه اصلی خود بازگردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، «سعید محمد» امروز( پنجشنبه، ۲۹ مهر) در جلسه شورای اداری منطقه آزاد گفت:  باید بتوانیم با روحیه تحول خواه مسائل را آسیب شناسی و مشکلات را حل کنیم.


مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تصریح کرد: مناطق آزاد باید بر اساس ظرفیت ها و توانایی ها هدف گذاری شوند و برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت ارائه دهند.


وی به ظرفیت های منطقه آزاد اشاره کرد و افزود: بندر کاسپین و کریدور لجستیکی شمال-جنوب مهمترین ظرفیت این منطقه است که با توجه به مشکلات کشورمان با کشور آذربایجان اهمیتی بیش از پیش دارد. 


محمد قوانین مالیاتی، ارزش افزوده و قوانین گمرکی را از دیگر شکلات فعالان اقتصادی منطقه ازاد انزلی اعلام و خاطر نشان کرد: باید مشکلات مردم پیگیری و رفع شود.


وی در خصوص الحاق ۱۰ هزار هکتار به منطقه آزاد انزلی نیز یادآور شد:  لایحه ای با همکاری پژوهشگاه مجلس در دست پیگیری است که در آن نظر همه نمایندگان لحاظ شود.


رئیس هیات مدیره و مدیر عامل منطقه آزاد انزلی نیز در این جلسه گفت: منطقه آزاد بازوی ورودی کشورهای حاشیه دریای خزر و طلایه‌دار حوزه ترانزیت کشور است.


علی اوسط اکبری مقدم افزود: می‌توانیم این منطقه را به قطب صنایع تبدیلی و فناوری و گردشگری در شمال کشور تبدیل کنیم و برای دستیابی به این هدف نیازمند توسعه لجستیکی هستیم. 


امام جمعه انزلی نیز در این جلسه گفت : منطقه آزاد به تحول اساسی ساختاری نیازم دارند و باید در فلسفه تشکیل مناطق آزاد تجدید نظر شود. 


حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در بخش توسعه اقتصاد دریا محور خاطر نشان کرد: منطقه آزاد می تواند  توسعه سرزمینی خود را در امتداد دریا ادامه دهد و با استحصال از دریا در صنایع آبزی پروری به رونق اقتصادی گیلان و کشور کمک کند.

کد خبر 1107204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha