توسعه گیلان باید به شکل سبز آبی و متناسب با شرایط استان باشد

رضی گفت:توسعه گیلان باید به شکل سبز آبی و متناسب با شرایط استان باشد و لازم است در این زمینه توجه ویژه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « احمد رضی» امروز (پنج شنبه،29 مهر) در جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان با بیان اینکه گیلان به طور کلی دارای یکصد هزار نفر دانشجو است تصریح کرد: 68 درصد از دانشجویان گیلان در مقطع کارشناسی، 12 درصد در مقطع کاردانی و 20 درصد هم در مقطع تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند.

 

رئیس دانشگاه گیلان تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه گیلان را 2 هزار و 200 نفر و تعداد مدرسان غیررسمی آن را هم پنج هزار نفر اعلام کرد و افزود: دانشگاه گیلان دارای 18 هزار نفر دانشجو است که 40 درصد آنها در حال تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه هشت مرکز تحقیقاتی وابسته به جهاد کشاورزی در گیلان وجود دارد، وضعیت استان را از این حیث در کشور بسیار خوب اعلام کرد و یادآور شد: توسعه گیلان باید به شکل سبز آبی و متناسب با شرایط استان باشد و لازم است در این زمینه توجه ویژه شود.

 

*مرکز آموزش کشاورزی گیلان تعطیل شده است 
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی گیلان نیز در این جلسه حمایت از صنایع حامی و بخش خصوصی برای آموزش‌های مهارتی را لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: در حال حاضر ۱۶ مرکز علمی و کاربردی با پنج هزار دانشجو و به همین میزان مدرس حق‌التدریس در گیلان وجود دارد.

 

بابک نوروزی با بیان اینکه گیلان در بسیاری حوزه‌ها فارغ التحصیل، کاردان و کارشناس ندارد اظهار داشت: مرکز آموزش کشاورزی گیلان تعطیل شده است و باید نسبت به راه‌اندازی مجدد آن اقدام کنیم زیرا سرمایه‌های زیادی در این مرکز بلااستفاده مانده است.

 

* فراکسیون مهارت و کارآفرینی در مجلس تشکیل شود
رسول شمشادی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه متاسفانه فارغ‌التحصیلان هنرستانی‌ جذب زیرنظام‌های دیگر می‌شوند تصریح کرد: باید یکسری دوره‌های پنج ساله را برای کارآموزان طرح‌ریزی کنیم تا موجبات ورود آنها به بازار کار فراهم شود.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان با تاکید بر اینکه فراکسیون مهارت و کارآفرینی باید در مجلس تشکیل شود اذعان کرد: تحقیقات نشان می‌دهد ۹۰ درصد افرادی که آموزش های مهارتی را می‌گذرانند وارد بازار کار می‌شوند.

 

*پذیرش 980 شرکت فناور در گیلان

علی باستی نیز در این جلسه با بیان اینکه این مرکز در سال ۸۱ در استان ایجاد شده است اضافه کرد:‌ پارک علم و فناوری گیلان با بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات داخلی تفاهمنامه مشترک امضا کرده است.

 

رئیس پارک علم و فناوری گیلان از پذیرش 980 شرکت فناور در گیلان و وجود مجموعا 382 شرکت فناور در استان خبر داد و تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان گیلان در سال گذشته معادل 352 هزار دلار صادرات داشتند.

 

وی بازبینی در قوانین و ضوابط را برای توسعه شرکت‌های فناور لازم دانست و اظهار داشت: شش هزار شرکت دانش‌بنیان و 44 پارک علم فناور در کشور وجود دارد که بودجه آن‌ها ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است و به هیچ عنوان مناسب نیست.

 

باستی میزان تخصیص اعتبار شرکت‌های علم و فناور در شش ماهه نخست امسال را فقط ۳۷ درصد اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: بودجه پارک های علم و فناوری امسال نسبت به سال گذشته افزایش خوبی پیدا کرد اما انتظار داریم مجلس در توسعه زیرساخت‌ها به ما کمک کند.

کد خبر 1107208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha