حمایت سه هزار میلیارد تومانی از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور

منادی سفیدان گفت:تاکنون به میزان سه هزار میلیارد تومان از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت به عمل آمده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «علیرضا منادی سفیدان» در گفت‌وگو با خبرنگاران ارزیابی خود را در بازدیدی که از مراکز پژوهشی و دانش‌بنیان استان گیلان داشت را برشمرد و عنوان کرد: از پیشرفت های دانش بنیان استان گیلان بسیار خرسندیم.

 

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ایجاد شبکه آزمایشگاه های ایران در گیلان را برای استان سرمایه‌ای بزرگ خواند و گفت: دانشگاه گیلان آزمایشگاهی را به صورت یکجا برای استفاده همه بخش‌های علمی و دانشگاهی کشور به ویژه کشورهای خارجی فراهم کرده است.

 

وی خدمات دهی آزمایشگاه دانشگاه گیلان در حوزه برنج برای کشورهای سوئیس را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: گیلان دارای ۷۱ شرکت دانش بنیان است اما ظرفیت های استان بیشتر از این مقدار است و می توان تا هزار شرکت دانش بنیان را در استان ایجاد کرد.

 

 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اذعان کرد: امیدواریم به زودی جوانان استان گیلان در شرکت های دانش بنیان استان رشد کرده و موجبات پیشرفت و توسعه استان و کشور را فراهم نمایند.

 

وی اظهار داشت: در بودجه سال ۱۴۰۰ حدود چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان علاوه بر آنچه که دولت در قالب لایحه آورده بود، برای صندوق شکوفایی و نوآوری همچنین معاونت علمی و فناوری اعتبار تخصیص دادیم.

 

منادی سفیدان با بیان اینکه تاکنون به میزان سه هزار میلیارد تومان از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت به عمل آمده است افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اخیرا قانون جهش تولید دانش بنیان را در صحن به اتمام رسانده است و بدون شک با اجرای این قانون شرکت های دانش بنیان و خلاق کشور مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

 

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان‌کرد: در قانون جهش تولید دانش بنیان از دولت خواسته‌ایم تا نیازهای خود را به شکل اولویت از شرکت های دانش بنیان داخلی تهیه کنند.

 

کد خبر 1107217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha